lördag 12 december 2015

Kan man vara för social

Sjukt förvirrad just nu. Undrar om ngt av mina inlägg blivit delade av någon någonstans på det stora internetet eller så är statistiken på bloggen lite wacko just nu. 

Hur som helst, tja, hoppas allt är bra med dig som läser detta. Själv så lever jag väl. Har varit bakis i två dagar nu sen i torsdags då jag och några vänner drog och sjöng karaoke på Rock Bar i Karlstad. Det har inte varit nådigt, fyfan. Annars så händer inte så supermycket samtidigt som jag seriöst gör saker varenda dag känns det som.

Något som jag verkligen har märkt med mig själv på sistone är att jag blir mer och mer desperat efter att spendera så mycket tid som möjligt med mina kompisar. Efter studenten så jobbade jag hela sommaren och var upptagen, sen drog jag utomlands och hade inte chansen att träffa någon utav dom på ett halvår och sen när jag kom hem igen så började jag jobba och var upptagen hela sommaren igen. Jag blev samtidigt mycket nära vissa jag jobbade med i år vilket var det bästa som kunde hända med tanke på all skit som jag gick igenom i våras/somras med andra "vänner".

Hur som helst så känner jag nu att ja, det är jobbigt att inte ha ett jobb eller att plugga, men det är första gången på väldigt länge som jag faktiskt har tid att uppskatta alla runt omkring mig och spendera så mycket tid som möjligt med mina vänner. Det låter säkert lite "unresponsible" kanske men jag personligen ser inget fel med det, vilket är det viktigaste. Sen så kommer jag endast jobba eller plugga (eller båda) nu i början på 2016 ändå.

Samtidigt så tror jag det också beror på att jag är 98% säker på att jag kommer flytta nästa höst för att plugga. Jag har ju skrivit förut (tror jag) att jag håller på att söka utomlands samtidigt som jag kommer söka till universitet här i Sverige också. Vilket det än blir så kommer jag ju flytta och därför känner jag bara att jag vill spendera så mycket tid som möjligt med mina vänner nu. Jag är så fruktansvärt social och är blessed med en massa vänner som jag bryr mig väldigt mycket om, så därför känner jag mig dum som inte tar tillfället i akt och verkligen utnyttjar den här tiden då jag faktiskt är ledig och hemma i Värmskog, med att spendera den med mina vänner.

Jag känner att detta inte är den bästa tiden att skriva då jag verkligen inte kan koncentrera mig och jag är ganska trött men det är bara något jag reflekterat på den senaste tiden. Känns som det knappt går en dag utan att jag träffar någon vän, vare sig i Karlstad, Arvika, Värmskog eller någon annanstans. Jag ser det iallafall som något positivt.

Vet inte om det jag skrev ens makear någon sense och jag är för trött för att läsa igenom allt igen så jag hoppas väl på det bästa och säger därmed hejdå för denna gången. Hörs snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar