lördag 11 juni 2011

utseende mania...when will it END people?

Hej allihopa, jag vill skriva hela det här inlägget bara om den bästa och normalaste och snyggaste bloggerskan i sverige om inte i hela världen och om vad hon lär ut. Hon är inte bara totally hilarious utan det jag älskar mest med henne är hennes syn på hela denna stora utseende-manian! Går ni in på bloggen märker man snabbt att hon ofta skriver om mat, inte som kissie som skryter om vad lite hon äter utan bara vanligt, ibland hilarious inlägg om mat. Svårt att förklara men läs bloggen så fattar ni. Kvinnan har jättefina former men kallas ofta "mullig" inom bloggvärlden även fast hon enligt mig har en drömkropp. Saken är att hon inte tar åt sig negativt, istället vänder hon allt och skriver inlägg om hur alla är olika och att man ska leva ett liv och må bra istället för att svälta sig själv och må jättedåligt över sin kropp.
De flesta bloggerskorna är ju "smala och fina" och de flesta skriver inte speciellt mkt för att peppa och uppmuntra andra som inte är det. Denna bloggerska bryr sig inte om man är smal, tjock, ginormous, mini, rund, lång, kort...u name it! De andra skriver "Det är okej att vara knubbig och rund, alla behöver inte vara smala" medans hon skriver "Det är okej att vara smal, tjock, normal bygd, alla är vackra ändå!"
Förstår ni skillnaden?
Vill skriva detta för att jag tycker att detta är så GRYMT viktigt. Själv har jag börjat förstå att jag aldrig någonsin kommer att "be a size 0", SO WHAT? Jag är lycklig och har nu börjat acceptera mig själv och den kropp jag har fått. Det är viktigt att leva nyttigt och att inte vara sjuk, men alla ser inte likadana ut, vi är inte byggda på samma sätt, vi har olika lätt att gå upp/ner i vikt. Det viktigaste är att alla mår bra och att man känner att man blir accepterad precis som man är.


Ville dela med mig av mina tankar kring allt detta och som sagt kolla in denna grymt feta blogg (haha hängde ni med där?): http://www.egoinas.se/


Som sagt, vare sig man är underviktig elr överviktig så är man iaf jätteviktig :)))<3





















Både hon och jag är rätt awesome ändå :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv