måndag 4 augusti 2014

Fullbokad

Hoppas innerligt att jag kommer uppdatera denna bloggen mer när jag flyttar till USA...annars lär jag göra många vänner besvikna känner jag.

Hur som helst så är jag fortfarande hemma i Värmskog, men bara en månad till. Jag och mina föräldrar har nämligen spontanbokat en resa till Florida den 4-17 september! När jag och mina systrar har fyllt 18 så åker vi på en resa med mamma; Katrina var till New York och Gabriela åkte till London. Detta blir alltså min 18-årspresent! Det ska verkligen bil huuuur skönt som helst att komma härifrån lite.

Jag har även bokat mina körkortsprov. Just nu känns det så himla omöjligt att jag ska lyckas ta det, inte för att jag har så svårt med själv körningen då jag lär mig ganska snabbt och tror på  mig själv, utan mer att det känns som det finns så himla mycket saker som man måste checka av på "körkorts-listan" innan man faktiskt står där med körkortet i handen. Jag ska dock klara det, jag vet att jag kan klara av det och därför är det bara att köra på (literally) och lägga ner den nödvändiga tiden och energin på detta. Vill inte riktigt avslöja datumen för proven (något jag tyckte var löjligt när mina vänner höll på att ta sina, men nu förstår jag). Kan i alla fall säga att jag får en mini-semester i Florida mellan de två proven.

Annars så jobbar jag på som vanligt på våran lilla räkmacke-fabrik som vi har här i Värmskog. Vi har nu kommit till den kända födelsedagsveckan som är varje år. Fannie fyller 18 år på onsdag, pappa fyller år på fredag och lilla jag bli 18 år och vuxen på lördag! Är även ensam hemma nu i några dagar vilket känns extra kul då åskovädren sveper in från alla håll och kanter. Med det sagt så får jag nog avrunda dagens lilla uppdatering, dra ur internetet och plugga lite teori i mörkret då världens mörkaste moln kryper närmare och närmare.

Ta hand om er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar