fredag 24 april 2015

Allt

Finns det något jobbigare än när alla konstant ska fråga en vad man ska göra i framtiden? Vare sig det är efter studenten, till hösten, när du blir äldre, vad som helst, det är alltid lika jobbigt och stressigt - i alla fall för mig.

Jag har spenderat 18,5 ynka år på den här planeten, bott i lilla Värmland 18 utav dem och gått i skolan sen jag var 5 år. När tänker folk att jag ska ha bestämt mig för vad jag vill göra för resten av mitt liv? Vet ni hur stor världen är och hur mycket det finns att välja mellan eller?

Visst jag har saker jag tycker om att göra och som jag skulle kunna tänka mig att jobba med, jag älskar att flyga och är intresserad av allt som har med det att göra...men det finns så mycket annat också. Det finns så många olika jobb, så många ställen att bo, så många olika länder, kontinenter, människor. Jag är inte en sån som känner mig nöjd med att stanna och leva mitt liv här i lilla Värmland utan att ha fått spread my wings och utforskat hela världen först.

Jag skulle vilja läsa och plugga så himla många, vitt skilda saker. Jag tycker om språk, alla naturämnen, psykologi, beteendevetenskap, konst, arkitektur (japp, en ny grej jag fått intresse för). Jag skulle vilja prova på att bo i ett tiotals olika länder och jag skulle vilja jobba med en massa olika saker. Jag skulle vilja åka till Frankrike och gå en baristakurs, åka till södra Europa och gå en målarkurs. Jag skulle vilja prova på att bo i England någonstans och jag skulle vilja åka till Australien och Nya Zeeland på världens äventyr. Jag skulle även vilja skriva och publicera en bok (har en helgrym idé redan). Jag har alltid velat åka till Afrika och även kanske göra något volontärarbete någonstans eller att åka på en sån där turistbuss någonstans i världen.

Samtidigt som jag vill göra allt detta så "måste" jag välja min karriär. Jag vill bara utforska allt innan jag gör mitt val, är det så mycket att begära? Så nä, nu kan ni väl sluta fråga mig vad jag vill göra i framtiden för jag skulle kunna ge er en hel lista med saker. Jag skulle älska att börja plugga igen men samtidigt finns det så mycket som jag vill uppleva och se först.

Jobbig fråga det där asså.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar