måndag 21 mars 2016

21/3

Eftersom jag borde plugga så är det en perfekt tid för ett blogginlägg kände jag. Procrastination at its finest. Vad var det man sa på IB igen? Procrastination is like masturbation: it feels good while youre doing it but afterwards you realize you´ve just fucked yourself. 

Hur som helst så har det väl hänt lite intressanta saker på den senaste tiden. Jag har nu opererat mig för andra gången, vilket gick jättebra och var mycket snabbare och mindre plågsamt än första gången. Ska åka och ta bort stygnen imorn, thank god. Får mig en ny tand i Juni verkar det som. Kul kul.

Det andra roliga (som om det första var så roligt) är väl att jag nu hört från alla Universitet i Skottland. Jag kom in på 2 utav 5, helt okey tycker jag med tanke på the competition där. Jag har alltså kommit in på Robert Gordon University i Aberdeen och Heriot-Watt i Edinburgh. Jag har t.o.m den 4:e Maj att bestämma mig vilken plats jag vill behålla, om jag vill behålla någon alls. För mig är det inte en självklarhet att jag kommer flytta dit bara för att jag har kommit in, bara så att ni alla vet. Alla tror att jag helt 100% ska flytta dit eftersom jag kommit in, detta är alltså inte sant. Jag ska åka dit om typ 1.5 veckor med Gabriela och se hur allt känns först. Jag har som sagt aldrig varit i Skottland förut, bara England typ 3 gånger, så jag vet verkligen inte hur det är. Jag sökte in på Universitet där för att det är det billigaste (Heriot-Watt är tom gratis), engelsktalande landet som har bra rankade universitetsutbildningar. Ifall någon undrar varför jag i hela friden valde just Skottland av alla ställen. Sen så är det hyfsat nära också (är lika långt i kilometer till Edinburgh som det är till Luleå).

Nej men annars så är det fan mycket på gång känner jag. Precis som alla mina vänner säger så fattar de inte hur jag har så jävla mycket att göra varje dag med tanke på att jag inte jobbar just nu eller pluggar heltid på Uni. Känns som jag gör mer saker än folk som gör något vettigt, fattar knappt själv. Åker överallt i Värmland konstant också. Tydliga meningar där, orkar inte ens skriva om dom så vi fortsätter här bara. Det är vår. Det är soligt. Jag ska ta mig en kopp kaffe till, försöka tvinga mig själv att plugga lite.

Idag ska jag banne mig läsa klart boken jag läser också. Läser femte boken i The Fever Series ifall någon är intresserad, bra serie. Efter så ska jag välja en annan bokserie (så mycket roligare med serier än enskilda böcker). Jag hade tänkt att läsa en serie som jag faktiskt äger men som jag inte läst än som heter The Infernal Devices. Det är typ en parallell bokserie till min favoritbokserie någonsin, The Mortal Instruments, fast allt utspelar sig långt före. Sen så råkade vi se de sista 5 minuterna av Eragon igår på TVn och då blev jag även sugen på att läsa dom igen. Var flera år sen men kommer ihåg att jag tyckte att de böckerna var så bra. Någon gång nu i vår (typ när skatteåterbäringen äntligen kommer) så ska jag köpa en massa böcker. Har skjutit upp det hela tiden så när jag äntligen får lite cash flow så ska jag treat myself till dom böckerna, för det är jag värd. Kan skriva ett inlägg om vilka det är. Vet inte ens om någon tycker om att läsa om boktips såhär men jag personligen gör det samt tycker det är kul att skriva om so Im just gonna continue on...

Bra att jag skulle plugga men istället fortsatte att skriva ett helt stycke om böcker. Hejdå




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar