onsdag 30 mars 2016

Scotland bound

Känns som gårdagens inlägg sågs som ett snyft-inlägg typ. Det var inte riktigt meningen. Samtidigt förstår jag att folk kanske bryr sig om mig så såklart är det tråkigt att höra att jag mår som jag gör, men för mig är det liksom inget nytt precis. Det tog dock en liten seriösare ton än vad jag själv hade tänkt från början. Jag mår verkligen bra så det är ingen fara, inte så att ni behöver vara oroliga. Ni är bäst.

Idag mår jag dock inte bra. IDAG är det ett snyft-inlägg. Stör ni er på i-landsproblem som egentligen inte är problem så kan ni sluta läsa nu. Jag är förkyld. Jag är så irriterad. Här går jag runt och förbereder mig på att vara tvungen att ha mensvärk när jag reser. Helt okej liksom, jag hade ställt in mig på det. Det går att leva med, men att även vakna förkyld dagen innan jag ska ut och resa?! Nej, inte kul. Ganska ironiskt att senaste gången jag var förkyld var när jag och pappa var i London. Vet inte om jag ska ta detta som ett tecken på att The United Kingdom försöker resist me genom att göra mig sjuk varje gång eller inte.

Hur som helst så åker vi imorn. Jag och Gabriela. Några dagar sen var jag ganska nervös faktiskt, men just nu är jag mest bara upprymd. Det ska bli jättekul att få resa till ett helt nytt land, senaste nya landet jag reste till var studentresan på Cypern våren 2014. Efter det har jag varit i USA två gånger och England men där hade jag varit förut, så Skottland är nytt och spännande. Ska bli kul att resa med en utav mina systrar också. Senaste resan vi gjorde tillsammans var ju när vi två åkte till USA tillsammans sommaren 2012 och jag sen åkte själv ner till Tennessee, så det var ju ett tag sen. Så det kommer bli jättekul, ingen förkylning kan förstöra det. Skottland är ju känt för sin whisky, sin scotch, så får jag ont i halsen också så är jag ju på rätt ställe iallafall haha.

Vi ska iallafall se lite sevärdheter och så. Slottet ligger ju smack i stan så det är ju givet. Vi ska även shoppa en massa. Tro inte att en förkylning kan stoppa mig från att spendera allt för mycket pengar på smink och kläder. Sen så ska vi ju då hälsa på mina två universitet...."mina"...haha... Vi kommer ta en dagstur till Aberdeen på måndag där jag ska få en guidad tur av han som håller i hela Arkitekt-pogrammet. Det andra universitetet i Edinburgh hörde jag av mig till ganska sent och jag har inte riktigt fått en dag eller tid än så hinner jag inte få det så kommer vi nog bara åka dit och kolla in området och campuset iallafall.

Idag ska jag iallafall bara packa typ. Vill inte bli sämre så tänker bara vila och ta det lugnt. Började på en ny skissteckning igår, så fortsätter nog lite med den också.

Jo men hejdå då, vi hörs efter Skottland igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar