tisdag 17 februari 2015

Söderut

Såg nyss att det redan gått en vecka sen jag bloggade sist! Jag har spenderat denna veckan i Great Neck och jag kan inte förstå vart tiden tog vägen. Jag har varit ganska sjuk faktiskt och haft otroligt lite energi (jag sov 29 h på två dygn...ja, jag skrev rätt). Under helgen så kom Sara, fastän jag var sjuk och höll mig sällskap. Det var superskönt att ha någon här och ha lite sällskap medans jag tyckte synd om mig själv haha. Vi kollade på en massa film, gick på bio och kollade även på Melodifestivalen. Vädret här har även varit svinkallt, närmare -15 grader flera dagar i rad och inatt har vi fått en hel decimeter till med snö och det snöar fortfarande lite grann.

Annars så rullar livet på som vanligt. Jag är på bättringsvägen och förhoppningsvis så är jag frisk igen tills på lördag då jag tar mitt pick och pack och drar ut på äventyr nere i södra USA i några veckor. Just nu är jag fortfarande här i Great Neck men om ett par timmar så kommer min kusin och hämtar mig. Idag har jag även varit här borta i fyra månader vilket känns ganska konstigt. Det låter som så lite och det känns som så lite samtidigt som det känns som det var evigheter sen jag var hemma. Det gamla vanliga alltså...så känns det alltid när man reser. Det längsta jag hade varit borta hemifrån innan denna resan var dock bara en månad så det ändå ganska stor skillnad.

Nu kommer dock den kluriga uppgiften att försöka packa kläder för tre veckor i Tennessee under Februari och Mars samt drygt två veckor i varma Texas i Mars....allt i min lilla resväska och ryggsäck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar