söndag 22 februari 2015

Ny stat, nytt hus och ny familj

Hallå på er folk, igår så lämnade jag det stora äpplet bakom mig för lite nya miljöer och människor. Det var snökaos precis runt den tiden mitt plan skulle lyfta så vi åkte därifrån 1.5 timme senare än förväntat vilket var lite segt. Hur som helst så är jag hellre lite försenad än att det blir helt inställt!

Jag landade i alla fall i Nashville tillslut och där väntade dessa underbara människorna på mig. Vi åkte till någon restaurang och åt en sen middag, men jag var så trött att jag inte ens kommer ihåg namnet på stället haha! Jag är fortfarande väldigt förkyld så min energi-nivå är inte på topp precis. Jag sov i alla fall väldigt skönt inatt kan jag meddela efter gårdagens resande.

Idag så vaknade jag runt nio och fixade mig lite frukost. Vi åkte sen och handlade lite matvaror (starkt Gevalia kaffe för mig haha) och vid 12 så åkte jag med dom på ett lunchmöte vid en restaurang här i närheten. Annars så har jag mest tagit det lugnt eftersom jag som sagt fortfarande är sjuk. Jag ska börja läsa "Insurgent" vilket blir min åttonde bok i år.  Ikväll är det även Oscars Galan och eftersom de har ett biorum med en popcornmaskin i här, så kan ni ju gissa vart jag kommer hänga ikväll haha!

Det känns otroligt skönt att vara tillbaka och jag känner mig verkligen som hemma här. Det är väldigt lugnt och skönt här och jag kommer så bra överens med de jag är hos. Jag känner mig väldigt lyckligt lottad att kunna komma till ett sånt här ställe med helt underbara människor!

Så, nu vet ni vart jag håller hus för tillfället! Om någon inte riktigt förstått så är detta samma familj som jag hälsade på själv under sommaren 2012 (ja, de jag flög så mycket med). De bor cirka 30 minuter utanför Nashville. Nu är jag alltså tillbaka här efter drygt 2,5 år!

Här får ni en liten actionbild från 2012....om vi ska upp och flyga igen? Jajemän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar