torsdag 19 mars 2015

En annan del av södra USA

Förlåt för kass uppdatering. Jag tror alltid att jag uppdaterar mer än vad jag gör för oftast så skriver jag inlägg men jag publicerar dem aldrig haha. Så jag glömmer alltid bort vad som blir offentligt för er att läsa och inte.

Hur som helst så är jag numera i Texas. Mina 3.5 veckor i Tennessee gick förbi för snabbt och hade mer än gärna stannat där i någon månad till! Tiden flyger verkligen förbi och i förrgår lyfte planet från Nashville till Houston och sen så bytte jag plan och flög hit till Dallas.

Hade en ganska lugn dag igår och gick och såg nya Cinderella filmen på bio. Tyckte den var superbra och han som spelar prinsen får gärna höra av sig till mig känner jag haha. Idag så åkte vi och åt lunch på en restaurang som heter Babes i Frisco. Det är ganska typiskt lant-Texas stuk på det hela med cool inredning. De som serverar sjunger och dansar även ibland vilket var kul (fick dock bara se en tjej sjunga under tiden vi var där). Maten var också ganska typiskt för södra-USA med friterad kyckling och kött osv.

Efteråt så gick vi runt på det stället där de hade gamla byggnader som de "samlat ihop" för att forma ett litet område som skulle se ut som gamla Texas. De hade även ett litet museum med lite historia om Frisco som vi gick runt i ett tag.

Ikväll så ska vi på någon show klockan 8. Är inte 100% säker på vad det är, men det ska tydligen vara ganska interaktivt med publiken så det blir nog kul! Imorgon är planen att åka in till Dallas och gå på något museum samt gå runt i staden.

Yeees, lär väl försöka uppdatera den här lilla bloggen oftare samt fortsätta ladda upp bilder på Facebook så ni får ta del utav mitt coola lilla äventyr här borta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar