torsdag 26 mars 2015

Några dagars uppdatering

Känner inte riktigt att jag hinner med här haha. Att gå på rodeo var i alla fall hur häftigt som helst. Det är inte för alla, men jag tyckte det var jättekul och det kändes väldigt "Texas" vilket såklart är kul när man ändå är här!

Austin var också grymt, väldigt fin stad! På vägen dit var det väldigt mycket trafik (skräll) så istället för 3,5 h så tog det 5,5. Vi hade i alla fall en heldag i Austin på måndag där vi besökte the Capital Hall. Austin är ju Texas state capitol så det var hyfsat mycket folk där, kul att kunna säga att man varit där! Efter det så käkade vi lunch och sen så åkte vi till en botanisk trädgård strax utanför staden. Jag tycker alltid det är kul att gå runt i trädgårdar/parker så jag tyckte det var väldigt fint. Det hjälpte även att det var molnfritt och 28 grader i skuggan!

Nästa dag så åkte vi hem hit igen och jag har legat ute i solen och läst väldigt mycket de senaste dagarna vilket har varit hur skönt som helst. Igår eftermiddag så åkte vi ut till deras andra hus (typ ett sommarhus) och spenderade en natt där. Ska försöka gå ut i solen igen, dock var det storm inatt så det är mycket kyligare ute samt blåsigare så det är inte lika varmt och skönt som det varit ett par dagar. Hoppas dock på några varma dagar igen innan det är dags för mig att flyga tillbaka till de nordöstra delarna av detta land!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar