lördag 21 mars 2015

Teater, downtown och rodeo

Hejsan svejsan!

Okej, så först och främst, låt mig berätta om kvällen i torsdags (?).Vi åkte till ett litet ställe och det såg nästan ut som en liten bar typ. Längst fram var det en liten scen och runt omkring framför scenen så fanns det bord på typ tre olika platåer där man fick sitta. Man kunde beställa mat, drinkar och efterrätt osv. Det var verkligen ett litet ställe men inredningen var hur coolt som helst och det var verkligen unikt. Själva showen var en romantisk komedi som var hur rolig och bra som helst. Jag tyckte allt var supercoolt och tyckte verkligen om stället, mycket trevlig kväll!

Igår så hade vi en heldag i Dallas. Vi kom in till stan en timme innan muséet öppnade så vi gick runt ett tag innan det började spöregna så fick ta skydd inne på ett café (vilket jag menar..var heelt okej). Vi gick sen till Dallas Musuem of Art och spenderade ett par timmar därinne. Tyckte museet var bra, det var även väldigt lagom storlek på det. Efter det så gick vi till The Spaghetti Warehouse och åt en väldigt god lunch där. På vägen ut från stan sen så åkte vi förbi Pioneer Plaza samt vart JFK blev skjuten. Det spöregnade hela dagen så vi gjorde de sistnämnda turistställena via bil.

Idag har jag haft en lugn dag och jag har passat på att läsa (börjat på bok 11) samt uppdatera er. Ikväll så ska vi åka på rodeo, så det lär ju bli grymt! Är lite osäker på om jag åker imorgon eller på måndag men jag och deras yngsta dotter ska åka till Austin och spendera en natt där hos deras släktingar. Så kanske inte kan uppdatera på några dagar.

Vi hörs!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar