måndag 18 april 2016

She said yes

Och med "she" menar jag mig själv och med "yes" menar jag att jag tackade ja till min plats på universitetet i Edinburgh. Tror det var första gången jag förstått hela "följ din instinkt"-grejen alla brukar prata om. Direkt jag kom till Edinburgh så kändes det som att jag borde tacka ja. Jag tyckte också att universitetet kändes väldigt bra när jag var där och det är såklart det viktigaste.

Så nu får vi se hur det hela blir. Jag tycker att det är liiite jobbigt att berätta om sånna här saker bara pga den lilla chansen att det ändå inte blir av eller att saker ändrar sig eller att jag hinner ändra mig or whatever. Samtidigt så tycker jag om att dela med mig om vad som händer i mitt liv och just därför vill jag ändå berätta. Jag vet ju att jag ändå alltid kan ändra mig och det lär jag ju göra om något inte känns bra också.

Jag kan iallafall säga att jag accepterat min plats och just nu känns det jävligt bra. Jag är väldigt glad och stolt över mig själv. Jag hade inte ens tänkt tanken att plugga in Storbritannien vid den här tiden ifjol. Jag visste inte ens vad jag ville plugga. Det var när jag var på min systers examen förra året som jag verkligen kände att jag ville börja plugga till hösten. Kommer ihåg att jag på kvällen gick in på alla universitet och kollade på alla program som fanns. Vet att jag väldigt snabbt fastnade för Civilingenjör Arkitekt uppe i Luleå.

Det största dilemmat var dock att den sortens program bara finns på två ställen i Sverige. Eftersom jag inte alls ville flytta upp till Luleå och eftersom jag inte hade betygen för Chalmers så började jag tänka på utomlands istället. Det är typ ganska populärt bland IB-studenter att plugga i just Skottland efter IB eftersom det är gratis, så jag hade hört några prata om det under gymnasiet. Sen så slipper jag dilemmat med att inte kunna språket samt att det faktiskt inte är speciellt långt bort.

Hur som helst så är allt väldigt exciting och det ska bli kul att se hur allt blir tillslut!

Juste. Architectural Engineering på Heriot-Watt University i Edinburgh. Kanske är snällt att skriva vad och vart jag tänkt plugga också hehe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar