onsdag 24 september 2014

Halvvägs

Igår så var jag iväg på teoriprov i Karlstad (efter att jag försov mig igen). Jag fick 57/65 och blev asså godkänd. Det var helt ärligt mycket lättare än vad jag trodde att det skulle vara. Jag hade ingen inloggning på STR som är officiella sidan för trafikverket typ där man kan öva på en massa frågor och sånt. Jag satt och övade på två gratissidor istället och läste bara på böckerna som jag så snällt fick låna av en kompis. Jag klarade alltså teorin utan att betala för något förutom själva provet då såklart. Så det går det med! Oftast så finns det någon kompis som har teoriböcker kvar från när de själva tog. Jag lånade faktiskt från två olika personer nu under våren/sommaren, så tänk på det! :)

Efter det så åkte jag och pappa och käkade lunch på IKEA innan vi åkte hemåt igen. Igår var jag så himla uttråkad om jag ska vara ärlig. Mitt rum såg dock ut som ett bombnedslag då jag totalt fokuserat på teorin och väntat med att städa, så igår tog jag tag i det lite. Har dock mycket kvar att göra så jag får nog sätta igång med det snart igen. Jag måste ju städa mitt rum och lämna det i hyfsat bra skick när jag åker.

Imorgon så har jag då min kära lilla uppkörning på morgonen. Ni lär nog märka om det går bra eller inte. Annars är det väl bara att göra om, precis som jag sa om teorin. Jag brukar tänka så att det är så  himla många i Sverige som har körkort...so why not me? Vare sig det tar en eller två eller tom tre gånger så kommer man ju klara det någon gång. Jag är inte sämre än någon annan! Sen är det jobbigt att man blir nervös, men helt ärligt så gjorde vi så himla många avgörande och seriösa saker under åren på gymnasiet att jag typ bara lärt mig att acceptera faktumet att jag kommer bli nervös. Bara att gilla läget och göra sitt bästa!

Hur det än går imorgon så ska jag i alla fall ut sen på kvällen med Ebba och Marcus i Karlstad! Tror det kommer bli riktigt kul. Då får jag endast fira eller dränka mina sorger i vodka, båda funkar för mig ;)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar