måndag 1 september 2014

Beach Please

Tjenare!
Igår så jobbade jag min sista dag på drygt tre veckor. Jag kommer även jobba de två sista helgerna i september men tills dess är jag helt ledig. På torsdag åker bilen mot Arlanda för att sedan chilla i ett flygplan i 10 timmar för att landa i soliga, varma Florida. Jag har tidigare aldrig varit i Florida...om det inte räknas att jag var tekniskt sätt där i mammas mage (de var elaka och var till Disney World året innan jag föddes). Jag har som de flesta vet varit i USA flera gånger innan och senast var det i 2012 då jag flög ner till Tennessee helt själv. Trodde verkligen inte att jag skulle komma dit en gång INNAN jag flyttar den 17 Oktober...men där ser man, ibland är det skönt att vara lite spontan. Jag åker alltså dit med mamma och pappa och är där i 10 dagar, kommer hem på valdagen! :)

Imorgon ska jag även in till Karlstad för en lunch med tre av mina fina vänner då Emmy flyttar till London på fredag för att vara Au Pair där. Alla mina vänner (inklusive mig själv obviously) flyttar över hela världen just nu känns det som, så det gäller att ta vara på tiden man har och försöka träffa alla. Man vet aldrig när nästa gång blir! Jag ska även dra till Friskis innan hade jag tänkt. Saknar det stället så himla mycket så ett gympass där ser jag fram emot. Blir även att träffa Marcus på eftermiddagen samt shoppa det sista inför resan ifall jag kommer på något jag behöver.

Annars så är september helt jäkla fullbokad känns det som. Efter jag kommer hem så är det mycket angående körkortet, det är flera lektioner, halkbana, teoriprov och uppkörning. De tre sistnämnda är alla inom fyra jävla dagar. Kommer inte ens ha tid att hinna bli nervös mellan dom! Bara att köra på det (literally), tänker vara så optimistisk och positiv som det bara går. Why not liksom. Den sista september åker jag även till Stockholm. Kommer möta upp syrran där som kommer ner från Östersund så ska vi ha två dagar i Stockholm tillsammans inklusive Lady Gaga konsert på kvällen. Det kommer bli helt jäkla grymt!

I oktober sen så gäller det väl att ta tag i allt som har med flytten att göra. Just nu tänker jag dock ta en månad i taget, händer nog mycket i september känner jag! Nu ser jag bara fram emot fina stränder, kubansk mat, hajar, krokodiler, flygande insekter, snygga killar på stranden och en massa shopping i mina favoritaffärer!

Hoppas ni alla har det bra! Kommer nog en massa bilder ifrån resan sen :)


Jag och finaste Emmy! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar