måndag 15 september 2014

Tankar kring flytten

Sista dagen i USA var i lördags och eftersom vårat plan lyfte 21.30 så hade vi i princip en heldag vilket var skönt. Vi bestämde oss för att åka till ett shoppingområde som är en "outdoor mall". De är ganska vanliga i USA men finns inte riktigt något sånt här. Hur som helst så hade jag redan köpt ganska mycket och eftersom min resväska var fullproppad så kunde och ville jag inte shoppa mer. Vi delade dock upp oss så jag drog ganska snabbt till min absoluta favoritaffär i USA vilket är Barnes & Noble. Det är en jättestor bokaffär och de har oftast en Starbucks där inne vilket gör stället alldeles underbart. Det sitter folk som läser och pluggar på stolar, soffor och på golvet och det är bara sånn himla mysig atmosfär. Jag letade upp en bok i hyllorna, köpte mig en Pumpkin Spice Latte och satte mig och läste i en timme.

Det var då det slog mig. Jag längtar efter att få uppleva den här känslan varje dag. Känslan av att vara någonstans som man bara älskar. Både Sverige och USA har verkligen sina för- och nackdelar, men jag ser fram emot att få prova på att bo i USA ett tag. Visst så vet jag redan hur det är i USA, jag har i princip vant mig med de mesta Amerikanska sakerna, vet hur det mesta funkar, vet hur man ska bete sig osv (ja, det är väldigt annorlunda än här) och blir inte riktigt lika mindblown när jag åker dit nu för tiden, bara för att jag varit där så många gånger.

Jag har dock haft väldiga funderingar över om just det här "Au Pair"-livet är något för mig och helt ärligt så tror jag att det kommer vara något som kommer vara nytt och roligt men inget jag kommer vilja hålla på med sådär superlänge. Jag har pratat lite med mamman som jag ska till och föreslagit hur länge jag ska stanna, något jag inte hade bestämt innan. Dock tänker jag inte säga något tills jag bokar min hemresa, då det kan ändras och jag vill inte lova något som sen ändras.

När jag hade gjort detta kändes det som min inställning blev mycket mer positiv mot det hela. Jag ser verkligen fram emot att flytta nu i Oktober och önskar nästan att jag skulle åka tidigare. Jag längtar seriöst tillbaka till USA efter bara en dag. Visst är det skönt att komma hem till sin egna säng men när man är utomlands så slipper man tänka på alla problem man hade hemma och alla vänners problem och alla man känners problem (ni förstår vad jag menar). Det blir som en flykt från verkligheten och därför vill jag åka. Jag är inte glad när jag är hemma, något jag nämnt tidigare och det slog mig direkt väldigt hårt idag då jag varit ganska deppig hela dagen, därför ville jag skriva av mig lite.

Hur som helst så är väl sammanfattningen av det hela att jag verkligen ser fram emot att åka, ännu mer nu när jag nyss varit över till USA. Jag hoppas även att de sista veckorna här i Sverige blir bra och att jag lyckas ta det där jävla körkortet. Jag är en sånn som absolut inte tror på mig själv så jag tror ALLTID att jag kommer misslyckas, detta är inget undantag kan jag meddela haha. Imorgon ska jag iallafall in till Arvika för en dubbellektion så jag måste upp tidigt och åka med mamma. Har även tänkt gå och simma eller gymma, har inte riktigt bestämt mig än, samt se vad Arvika har att erbjuda...vilket översatt betyder: Jag tänker ta med mig en massa teoriböcker och vanliga böcker och sitta i bibblan tills jag har skjuts hem.

Ha det bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar