torsdag 18 september 2014

Vad jag ska göra nästa kommande 3 år...-ish

En sak som är så himla "jag", är verkligen att jag inte kan leva i nuet och ta en sak i taget. Jag har helt ärligt planerat mina kommande 3 år, yepp, you heard me right. Jag sa i mitt förra inlägg att jag inte ville ge några detaljer...men vafan...vad spelar det för roll? Ändrar det sig så ändrar det sig.

Jag har tänkt boka min hemresa innan jag åker nu. Jag har skrivit till de jag ska va hos och jag funderar på att flyga hem ifrån N.Y i början på Juni nästa sommar och att vara Au Pair hos dom till Maj, vilket ger mig ungefär en månad att åka till i alla fall Tennessee samt N.Y. Detta betyder alltså att jag skulle komma hem för sommaren i Sverige och förhoppningsvis få jobba här i Värmskog igen. Vet dock inte om jag vill åka till N.Y (bortskämd snorunge varning) bara för att jag varit där så många gånger, roligare med nya ställen. Dock är det alltid kul att träffa släkt + vänner. Ooooh svåra val för någon med extrem beslutsångest.

Sen är det ju så att lilla jag ska bli pilot. Där jag vill gå (i Norge) har de kurser som börjar i Augusti samt Januari, jag lutar just nu därför mot att börja plugga igen hösten 2015 (utbildningen tar 2 år).

Asså jag älskar att planera så här, det ger mig motivation som fan, till allt. Jag ser sååå fram emot att bo i USA där jag har tillgång till ett gym. En stor del till varför jag gick ner i vikt osv var för att kunna bli pilot, jag vill fortsätta sträva efter mina hälso-mål som jag har satt upp. Sen så tycker jag att det är viktigt att drömma lite om framtiden. Man vet aldrig vad som kommer hända eller vart ens liv kommer leda, men jag kommer aldrig sluta sträva efter mina drömmar. Jag ska fan se till så 5-åriga jag som älskade flygplan och alltid pratade med piloterna efter landningen, äntligen ska få genomföra hennes första soloflyg. Kvinnliga piloter är fucking badass. Fattar ni vad motivation detta ger mig? Skulle vara så himla överexalterad just nu om det inte var för att jag är så sjukligt trött.

Mina framtidsdrömmer och planer är såå många. Jag skulle kunna skriva en hel lista. De flesta jag känner har ingen aning om vad de vill göra i livet, jag är tvärt om, jag har för mycket jag vill göra. Nu vet jag definitivt vad jag ska göra i alla fall, vilket är att fixa mig en liten kvällsmat och sen gå och lägga mig. Har haft körlektion, pluggat och gymmat hela dagen på mindre än 2 h sömn, har verkligen varit överdrivet slutkörd hela dagen idag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar