söndag 22 november 2015

Dags för mina favorithögtider

Jag har tillslut slutat motstå. Jag har officiellt börjat lyssna på julmusik. Jag har nog aldrig varit så taggad för jul som jag är iår. Jag tror det lätt blir så om man spenderar jul utomlands och borta från familjen och alla traditioner ett år. Visst jag hade en underbar jul i New York City förra året, ni kan ju bara tänka er alla dekorationer och julshoppingen i Manhattan. Sen så älskar jag ju min släkt där också så det var häftigt att få spendera jul ett år med dom också. Samtidigt så har de inte advent där eller Lucia och det är något som man verkligen underskattar när man är här i Sverige, speciellt advent. I och med advent och julkalendern osv så blir hela December julig och man taggar till för jul på ett helt annat sätt än i USA.

Idag är det iallafall bara en vecka kvar till första advent. Förra året på första advent så begav jag mig in till Manhattan och letade upp svenska kyrkan eftersom de skulle ha en adventsgudstjänst där. Det kan nog vara något utav det mysigaste jag gjort bara för att jag då började få lite hemlängtan efter allt kaos och för att det var så sjukt mycket folk?! Jag hade förväntat mig en liten församling på typ 20 pers men nej nej, vi var minst 100 personer ihoptryckta i den lilla salen. Sen så tog jag mig en promenad i Central Park innan också och tappade bort mig så att jag kom fram lite sent och jag kommer verkligen ihåg min chock när jag kom dit och så allt folk.

HUR taggad jag än är för jul så är det ju faktiskt en annan av mina favorithögtider snart här, nämligen Thanksgiving. Thanksgiving är nu på torsdag officiellt men vi ska fira på lördag. Dock så får jag se hur det blir med jobb eller inte den dagen. Thanksgiving-mat är något det bästa jag vet, kanske tom min favoritmat faktiskt nu när jag tänker efter, slår julbord med hästlängder iallafall.

Nu ska jag sluta skriva, skulle kunna hålla på forever med ett inlägg, det märks när jag inte har bloggat på ett tag, kan inte riktigt behärska mig. Ska fortsätta lyssna på julmusik, njuta av mina doftljus som gör att det luktar himmelskt i mitt rum och måla naglarna!

Ett år sen i NYC


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar