onsdag 25 december 2013

Nyårslista

Julafton är över men idag är det lika mycket julfirande här hemma som det var igår eftersom det är juldagen och det är då jul firas i USA. Vi har traditioner för båda dagarna :) Kommer lägga upp bilder från dagarna om någon dag eller två, har massa roliga bilder att visa. Men nu tänkte jag göra en nyårslista som några bloggare har gjort, tänkte alltså följa trenden lite.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag har inte rest i år. Jag brukar alltid resa någonstans under året så jag tror nästan att i år är (i alla fall som jag kommer ihåg) det första året då jag inte gjort det. Hatar det. Tog mig in på krogen för första gången också hehe. Köpte därmed också mina första alkoholhaltiga drycker själv. #cooltjej_96

Första gången inne, roligt minne!


Har du några nyårslöften?

Är fortfarande i tankeprocessen angående dom men har ingenting specifikt, än. Mest att bara fortsätta träna hårt och äta bra som vanligt! :)

Bästa köpet?

Mina föräldrar är ju snälla och betalar min studentmössa och studentresa, men det var det bästa som får räknas (eftersom det är min blogg och jag bestämmer)! Min studentmössa är supersnygg och studentresan kommer bli galen, så det ser jag fram emot!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nope, thank god!

Vilka länder besökte du?

Jag som alltid brukar resa får väl nöja mig med Sverige och Norge i år då ;)

Under min och pappas resa till västkusten!


Vad önskar du att du gjort mindre?

Stressat och oroat mig för alla och allt runt omkring mig så mycket att jag flera gånger brutit ihop under året och mått jättedåligt. Önskar även att jag inte hade mått så dåligt över att jag inte gått ner så mycket i vikt i år. Det är ju bara patetiskt. Det tar tid. Önskar även att jag hade jobbat mindre på LM gården hahaha. Usch, hemskt ställe.

En utav många dryga dagar bortslösade på mitt sommarjobb haha.


Bästa minnet från 2013?

En utav topp tre sakerna är dagen jag tog bort min tandställning i överkäken, det var riktigt kul och jag kunde inte sluta le! :D Annars så hade jag en riktigt bra sommar faktiskt och festen på kvällen/natten av min födelsedag var härlig, även alla kvällar/nätter i Värmskog med mina vänner. Hela sommaren var ett bra minne. Resan till Stockholm med Ebba på våren var också kul, Bruce Springsteen och FUN. på samma resa är inte illa! Även en utav de bästa nätterna är en natt som jag bara låg och pratade med en utav mina kompisar under en fylla hehe, vet inte varför men den kvällen sticker ut för mig. Även en annan sommarkväll/natt som jag spenderade med mina två bästavänner i Värmskog kommer jag ihåg extra väl för jag mådde så bra då! :) Flygshowen med pappa var också superkul även fast jag brände mig extremt mycket haha. Åh, saknar sommaren...

Dagen jag fick av tandställningen!

På väg till en minnesvärd kväll med bästa vännerna!




Gjorde någonting dig riktigt glad?

När min syster kom hem från Hawaii, när jag fick bort min tandställning, när jag kom in på två studentfester med mina kompisar, när jag vann på min 50/50 lott på min namnsdag, när jag var på fotbollsmatch med pappa i Stockholm.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det är konstigt, för jag skulle säga både och. När jag har varit ledsen har det varit riktigt illa men motsatt så har jag även varit riktigt riktigt glad ibland. Allt som allt skulle jag nog säga att jag var gladare! :)

Favoritprogram på TV?
Kollar aldrig på TV. Men på datorn garanterat Geordie Shore (kollade genom alla säsonger i början på sommaren hehe) samt Snooki & JWOWW. Blir så glad av dom programmen haha, dom får mig alltid på bättre humör.

Är det något du sakna från 2013?
Att resa och flyga. Hade så mycket utav det i 2012 att det kändes konstigt och tomt i år.

Vad ser du mest fram emot med år 2014?
Min studentresa och student (inget mer IB wohooo) samt att jag fyller 18!!! Värsta bästa året hoppas jag på. Jag ska GÖRA det till mitt bästa är någonsin! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar