tisdag 31 december 2013

2013-2014

Detta år har varit blandat. Jag har haft perioder där allting har varit jättebra och jag har mått bra men samtidigt har jag haft mer stunder där jag mått sämre än jag någonsin gjort förut. 2013 har varit ett år fyllt av ångest, vilket såklart inte har varit så kul varje dag. Hur som helst så har jag haft riktigt roliga stunder i år också och huvudsaken är att jag aldrig har gett upp helt. Som tur är så har jag otroliga vänner som jag känner att jag kan öppna upp till och prata med, så det har hjälpt mig väldigt mycket. Nu vill jag inte låta jättedeppig men det har nog märkts på senare tid här på bloggen att jag inte varit lika engagerad och positiv också. 

För att göra detta inlägg mer positivt så tänker jag nämna några positiva saker som hänt under 2013 och några saker som gör att jag ser fram emot 2014.
Under 2013 hade jag en fantastisk sommar med mina vänner och pappa (resten av familjen var inte hemma så mycket under den tiden). I våras så fick jag ta bort tandställningen i överkäken och jag och min kompis Ebba hade en helg i Stockholm med både Bruce Springsteen, FUN. och massa shopping. Jag hade en jättebra födelsedag med familjen och sen festade jag hela natten lång med härliga människor. Jag träffade gamla vänner igen och knöt nya kontakter. Jag gjorde en del dumma saker i år också som ändå gjorde året lite mer spännande i alla fall. Jag var på en flygshow med pappa, satt i solen i 6 h och kollade på flygplan på sommarens varmaste och finaste dag och brände mig något extremt. Började tredje året på gymnasiet och har klarat mig genom hälften i alla fall, beställt studentmössan och bokat studentresa till Ayia Napa. Var på fotbollsmatch med pappa på Friends Arena och vi drog även in drygt 7000 kr på min 50/50 lott på min namnsdag. Det bästa som hänt under december har jag inte nämnt här på bloggen än, men det var att på skolavslutningen så fick jag reda på att jag har fått högsta poäng på alla mina muntliga saker i min engelskakurs. Något som är väldigt stort för mig eftersom det här är första gången jag faktiskt läst engelska på MIN nivå, som halvamerikan och tvåspråkig. Det har alltså varit en svår kurs men jag har ändå fått högsta betyg, är väldigt stolt och glad över det! 

Jag ser fram emot 2014 för jag vill ha en ny start. Jag vill verkligen lämna allt bakom mig och fokusera på mig själv, så att jag mår bra igen. Jag har stressat och mått för dåligt över saker som jag inte kan kontrollera. Jag tar även studenten 2014. Detta är något som jag ser fram emot men samtidigt har lite ångest över. Har även studentresan som känns likadant, men med världens skönaste tjejgäng så kommer det nog bli hur bra som helst. Jag ser fram emot att operera och fixa min underkäke så att jag får bort tandställningen där också. Jag hoppas även på att få ett bättre sommarjobb i år. Något som jag ser fram emot är att jag fyller 18 till sommaren också! Under 2014 hoppas jag även på att fixa och söka in på en pilotutbildning om det är vad jag fortfarande vill satsa på, om inte så hoppas jag att jag hittar på någonting annat kul. Jag ser fram emot att må bättre och vara mer glad helt enkelt och jag är den enda som kan fixa det åt mig själv! :)

Hoppas ni alla har haft ett bra 2013 och att alla får ett ännu bättre 2014! 

Januari - December

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar