tisdag 13 december 2011

IB - det är inte riktigt jag

Glad Lucia!
Om det nu är så man säger...
Dagen har tillbringats i Arvika på min gamla skola. Älskade lilla Kyrkeby! Man märker nu efteråt vilken awesome skola det egentligen är!
Måste säga att även fast miljön på gymnasiet är "bättre" så saknar jag att bara kunna få vara galen, högljud och bara klassas som en liten unge som är fett omogen. För det är ehm....det alla är på Kyrkeby förstår ni ;) Iaf var jag och mina kompisar det, sen finns det ju folk som tror att dom är coolast i världen...men ne, de är dom inte! Det lär man sig sen på gymnasiet när alla dessa "grupper och uppdelningar" av folk försvinner.
Saken är att väljer man en linje som IB så klassas man automatiskt som en nörd och pluggis. Jag saknar att bara kunna chilla genom lektionerna, plugga på rasten före ett prov och att kunna faktiskt ha kul i skolan. Men det händer inte längre för alla i min klass tar skolan på liv och död. Det är en sånn stor grej för dom. Det är det inte för mig. Jag saknar mina kompisar som tycker likadant och som faktiskt kan ta skolan och skolarbetet lite chill. Jag behöver någon mer som jag i min klass innan jag sakta men säkert går under. För just nu orkar jag inte höra allas tjafs om skolan. Det är snart jul och jag vill njuta av dom sista veckorna. Syrran kommer hem på söndag och jag orkar banne mig inte plugga mer.
Det var allt från mig, jag kommer faila IB jag vet. Men jag vill hellre ha kul i skolan än att ha panik över att man inte får ett A i ngt....det är inte riktigt min stiiiil ;)

1 kommentar:

  1. Lilla gumman, såg dig i kyrkan förresten, byt linje :)
    Eller skit i normen, det kan ju va fler som känner som du, men inte riktigt vågar....
    Kram!

    SvaraRadera

Bloggarkiv