söndag 4 december 2011

Passar inte in


Tycker inte om när man kommer till en period när allt bara rasar. Just nu känns inget rätt. Inget! Det känns som om jag inte passar in någonstans. Inte med min kompisar, inte ens i min familj och verkligen inte i klassen. Känns som om jag bara ska ge upp det där med att vara mig själv. För tydligen så accepteras inte det av folk. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att inte vara som alla andra, varför det ska kännas som en ständig kamp att få se ut som man vill, prata hur mycket man vill och få tycka vad man vill. Alltid är det någon som kollar, suckar elr kommer med en elak kommentar.
Alltid är det något som går fel. Alltid ska man såra någon elr så ska man förstöra. När man redan är så trött på allt så att man bara vill gå och lägga sig i en månad så ska man förstöra det ännu mer för sig själv.
Nu vet ni hur jag känner mig just nu. Jag passar inte in någonstans. Det är inte en kul känsla. Hoppas att ni inte behöver uppleva den!

2 kommentarer:

  1. Du passar in i klassen, du är en del av den och det skulle inte vara det samma utan dig! Vi behöver dina skämt, din egna stil, ditt skratt, dina åsikter och fram för allt så behöver vi dig för att se upp till att man ska vara den man är och att man duger som man är!
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Klart du duger, men jag förstår vad du menar...
    Men du vinner mest i längden, på att fortsätta vara den du är :)
    Fast ibland är det jobbigt...
    Och du, har man inte jobbigt så vet man inte hur det är att vara lycklig, det är den skillnaden du känner, var glad för det ;)
    Kram!

    SvaraRadera

Bloggarkiv