söndag 10 juni 2012

Svar på kommentar (utseende fixering)

(Måste först av allt säga att jag älskar din blogg du har en så härlig energi och är så söt. Jag är lite kraftig som dig och mår väldigt dåligt över det och undrar hur du kan vara så snygg och fräsch jämt medans jag ser ut som en råtta. Har du någon gång funderat på att minska i vikt?)

Fick nyss den här kommentaren och kände att jag måste få skriva lite längre svar om sånt här. Vill först och främst tacka dig så hemskt mycket, wow!! Är så glad att du tycker om min blogg också! :D

Okey, energi håller jag med om att jag har. För mycket ibland. Nu sitter säkert mina närmaste vänner och ler för att dom håller med mig där! Min personlighet är väl det enda jag är stolt över, det är ju den som betyder mest och jag är helt klart nöjd med hur jag är som person. Jag är självsäker, glad (oftast), social, pratglad (kaaanske lite för mycket ibland), vågar stå för det jag tkr osv. osv. 
Och vet du vad? Det är just det som är viktigast. Att du är nöjd med dig själv som person.

När det kommer till min kropp så har jag alltid varit kraftig. Alltid. Visst så är jag nere över det ibland! Vem skulle inte vilja ha den perfekta kroppen liksom? Dock så låter jag aldrig dom tankarna dominera. Jag håller alltid fast vid någonting positivt om mig själv för jag är livrädd att börja hetsbanta, svälta mig själv och liknande. Det var ett tag då jag åt jätte lite, enda tills jag var svimfärdig och trött hela tiden. Jag märkte att min kropp inte tål den sortens bantning (Vilken kropp gör det liksom?). 
Det är så mycket bättre att träna mer och äta nyttigt. Så svar på din sista fråga: Ja. Jag funderar hela tiden på att gå ner i vikt och ja, jag bantar! Jag gör det inte för att jag känner mig pressad till det utan jag gör det för att jag mår så mycket bättre och för att jag vill trivas mer med min kropp! :)
Hata aldrig din kropp, det är den enda du kommer få så ta hand om den istället!

Vet inte riktigt hur jag ska svara på just det där "hur du kan vara så snygg och fräsch hela tiden" när jag själv är en utav de få tjejerna på skolan som kan gå i mjukisbyxor, hoodtröja, mössa och är typ osminkad varje dag utan att bry mig ett dugg. Kan säga dig så att jag har aldrig sett mig själv som "snygg och fräsch" så när du skrev det kan du kanske förstå vad förvånad men glad jag blev. 
Jag tror det är så. Man ser det inte själv, man ser inte det positiva i sitt utseende. Därför tycker jag att du ska sluta se dig själv som en råtta för du är sjukt fin precis som du är! Bara man tar hand om sin kropp och håller sig borta från all skit och bryr sig om människor runt omkring en, så är man en vacker människa!

Vill bara säga att jag även har världens bästa människor och vänner runt omkring mig. Dom har alltid stöttat mig, fått mig att känna mig speciell och vacker precis som jag är. De har aldrig pressat mig att ändra mitt utseende eller personlighet och det betyder verkligen mycket för mig! <3

Jag hoppas att du som skrev kommentaren har fått ett okej svar, bara att kommentera igen eller maila mig (emilia-star@hotmail.com) om du vill något! Kram :)



hahaha sista bilden <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv