torsdag 27 juni 2013

Kulturkrock

Nyss hemkommen från Värmskogs egna café som är välkänt för sina räksmörgåsar. Jag har dock bott här i snart 17 år och aldrig ätit en, så idag var det dags. Dom var jättegoda förutom den lilla kulturkrocken att svenskar verkar blanda och ha både smör och majonäs på sina smörgåsar. Jag tycker då inte om den kombinationen ALLS, det ska vara det ena eller det andra. Smörgåsar är verkligen en stor skillnad om man jämför Sveriges och USAs.

I USA så har ingen smör på sina smörgåsar, typ ever. Man har alltid majonäs, jordnötssmör eller vad som helst, men inte smör som man i kontrast nästan alltid har här i Sverige. Jag föredrar faktiskt amerikanska mackor, är inget stort fan av smör, väljer hellre typ majonäs. Kombinationen funkar därför inte för mig, blir feeeel!

Oh my god, kan inte fatta att jag nyss skrev ett blogginlägg om smörgåsar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv