tisdag 20 januari 2015

En idyllisk dag

Måndag kväll redan och de senaste två dagarna har varit ganska döda efter lördagens äventyr med Sara.

Lördagen började tidigt och efter att ha stressat sönder jämt innan jag skulle lämna huset och missat bussen jag hade planerat att ta, så satt jag tillslut på en buss och kom fram till tunnelbanestationen. Sen så visade det sig att de höll på bygga om en massa på tunnelbanan så helt plötsligt så fick jag gå av tåget och byta till en annan linje, så hela min plan förstördes. Hur som helst så kom jag tillslut fram till museet och jag och Sara var banne mig först in. Vi gick runt på alla fyra våningar och var där runt tre timmar.

Efter timmarna där så gick vi genom Central Park ner till midtown där vi åt lunch på FIKA (ett café där de har svenska maträtter och bakelser). Där bestämde vi att vi skulle gå över Brooklyn Bridge. Jag gjorde ju det ett par veckor sen men eftersom jag visste att Sara ville göra det så föreslog jag att vi skulle göra det. Efter ännu lite mer krångel med tunnelbanan så kom vi tillslut fram till Brooklyn och började våran helmysiga promenad över bron. Vi hade verkligen tur när det kom till vädret, ljuset var absolut magiskt när vi gick över bron.

När vi kom över till Manhattan föreslog jag att vi skulle gå ner till hamnen. Efter en hyfsad promenad med lagomt trötta fötter så kom vi enda ner till Battery Park där man har en väldigt fin utsikt av frihetsgudinnan. Vi kom dit när solen jämt hade gått ner och himlen brann verkligen och det var så otroligt fint. Vi knäppte lite bilder och sen satt vi bara på en parkbänk och njöt av utsikten och även fast vi frös ihjäl så var det ingen utav oss som ville gå därifrån.

Efter vi sen tinat upp på Starbucks så drog vi oss båda hemöver vid typ halv sju. Än en gång så gick inte mitt tåg från Manhattan så efter en småjobbig resa hem så var jag verkligen helt slutkörd när jag kom hem. Jag hade verkligen en utav de bästa dagarna...ja nästan någonsin tror jag faktiskt. Allt var bara så idylliskt och vackert och jag har det alltid så kul med Sara så dagen var verkligen helt underbar!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar