torsdag 29 januari 2015

Solskens-staten

Jo men det var ju en väldans snöstorm vi fick...nästan. Helt ärligt så är ändå 2-3 dm ganska mycket för en storstad. Det ställer till med väldigt mycket och vägarna är ju hemska verkligen. Igår så var i princip allting stängt och alla var hemma från jobbet/skolan men idag så var det mesta öppet igen.

Det blev ingen lunch-dejt idag så jag passade på att gräva fram mina sommarkläder och packade min lilla väska för Florida istället. Jag åker alltså till Orlando, Florida på lördag ifall någon har missat det. På söndag så kommer jag vara på Disney World, måndag blir det EPCOT, tisdag så blir det Universal och på onsdag så kommer jag tillbaka hit till New York. Sjukaste lilla resan jag nog kommer åka på i mitt liv haha! Jag kommer vara helt död efter dom intensiva dagarna i Florida men uh så kul vi kommer ha, jag är så himla taggad! Jag längtar även efter vädret där nere, 20 grader och sol verkar vara det normala just nu. Lite bättre än minusgraderna och snön vi har här uppe i norr!

Imorgon så ska jag ha en heldag tillsammans med min kusin vilket jag verkligen ser fram emot, jag behöver verkligen det känner jag! Det enda jag vet att vi definitivt ska göra är att äta på Olive Garden och få mani/pedis (haha fyfan vad "typical-american" den där meningen lät). Sen så hittar vi säkert på en massa annat att göra, finns ju inte precis brist på saker att göra här i New York City!

Uppdaterar säkert någon gång innan jag åker till Florida men om inte det händer så vet ni ju vad jag håller på med nu i alla fall

Såhär ser jag ut ifall ni glömt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar