tisdag 27 januari 2015

Snöstormen Juno

Yes, som titeln lyder har vi då en snöstorm här i det stora äpplet vid namn "Juno". Det har snöat jättemycket hela dagen idag och även fast det är ett litet "break" just nu så är det meningen att det ska komma mycket mer inatt och imorgon. Som vanligt så det blir det ju kaos i storstäder när sånt här väder kommer. I Sverige är det så annorlunda men tänk er att ni tar hela Sveriges befolkningen och sätter de i en och samma stad...då får ni ju i princip New York City. Det är ju så sjukt mycket folk här och alla är beroende på att köra bil eller att ta bussar/tunnelbana/tåg till alla ställen, så när de stänger av vägarna för att undvika alla trafikolyckor samt kollektivtrafiken inte funkar så är det ju inte så konstigt att det blir lite småkaos haha.

Imorgon så är alla skolor här stängda och de mesta affärerna också så det bli väl en mysig innedag imorgon. Kan ju säga att det känns ganska gött att jag ska till Florida på lördag. Jag har verkligen något att se fram emot i det här vädret i alla fall! På onsdag är det meningen att jag och min moster ska äta lunch med några utav mina (extra-) aunts här men vi får se hur vädret är. På torsdag har jag och min kusin planerat en heldag tillsammans så jag hoppas verkligen att vädret lättar upp lite som de har sagt, så att jag kan göra lite saker.

En annan sak som jag kan uppdatera om är ju min läsning. Jag satte först upp ett mål att läsa 50 böcker i år och sen så ändrade jag till 30...men jag tror banne mig att jag får ändra tillbaka till 50 för jag är redan inne på min femte bok och det har knappt gått två veckor. Än så länge har alla böcker varit bra men de har inte varit "wow". Ifall någon är intresserad och vill ha boktips så kommer jag skriva böckerna och författaren här nedanför. Jag läser s.k "Young Adult"-böcker och jag läser både fiction och non-fiction. Jag läser alltid på engelska för jag föredrar det och det känns bara lättare och mer naturligt för mig, men det finns säkert svenska översättningar på de flesta.

"I Am Number Four" - Pittacus Lore

"Only Everything" - Kieran Scott

"Beastly" - Alex Finn

"Looking For Alaska" - John Green

Vad jag läser nu: "Paper Towns" - John Green

Vet inte om någon utav mina läsare tycker att detta är intressant men det är ett utav mina intressen att läsa så jag kommer fortsätta skriva om det. Om ni har boktips så får ni mer än gärna komma med dom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar