lördag 10 januari 2015

Miljöombyte

Jo men tjenare, ni undrar säkert vad som händer i mitt lilla fabulösa liv här borta i New York City. Januari är en ganska död månad för mig om jag ska vara helt ärlig. Hela februari och mars är i princip fullbokade och jag kommer för det mesta inte vara i New York då heller.

Även om Januari kanske inte riktigt är lika fullspäckad som den resterande tiden av min vistelse här i staterna så har jag ändå lite saker för mig här och där. Idag så åkte jag till Great Neck igen och jag passar än en gång deras hund och hus medans de är utomlands i några dagar. Jag älskar att vara här, det är som en mini-vacation för mig med om jag ska vara ärlig. Imorgon så kommer även Sara hit igen och jag ser verkligen fram emot att spendera helgen med henne!

Personligen så stannar jag här tills på onsdag. En utav mina planer är att jag ska till biblioteket här i Great Neck. Jag har fått låna ett bibliotekskort från hon jag är hos så jag ska gå och samla på mig en massa bra böcker att läsa. Ett mål jag har satt upp för mig själv i år är att jag ska läsa 30 böcker under 2015. Det är väldigt mycket böcker under ett år och jag har verkligen ingen aning om jag ens kommer ha tid att läsa så mycket, men jag känner att det blev lite väl mycket dator-tid för mig under 2014 så jag vill försöka ändra lite på det + att jag älskar att läsa!

Annars är det inte så mycket nytt att rapportera. Jag har stora reseplaner (enligt mig själv) som typ ingen vet om förutom min familj och mina släktingar...and I intend to keep it that way for a while. Sen så är det väl snart dags att leta och boka den fruktade biljetten hem också...vill ju få så bra pris som möjligt så det är väl snart dags.

Har en känsla av att jag kommer sitta och gråta hela flygresan hem...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar