onsdag 14 januari 2015

Second half

Heeeej!

I går så hade jag en jättefin dag. Jag vet inte om dagar kan vara fina...men det var denna. Jag tror den var extra bra bara för att Måndag var hemsk. I går så sken även solen och även om det var iskallt ute så var det så himla fint. Jag är så lättpåverkad av vädret!

Jag tog i alla fall ut hunden på sin morgonpromenad och vi gick ner till havet. Det var jättefint och vågorna hade brutit upp och skyfflat en massa isblock upp på stranden. Det såg så fränt ut! Sen när jag kom hem igen så bestämde jag mig för att måla lite. Jag kan tyvärr inte visa resultatet än för det är en present till någon. Vill inte riskera att den ser innan, man jag visar er om några dagar för jag är riktigt stolt faktiskt!

Jag skypeade även lite med mamma och sen med Ebba igen. Jag kollade även på "The Normal Heart" på kvällen och den var riktigt gripande och hemsk. Eftersom jag var på bra humör så bokade jag även min biljett hem till Sverige, innan jag skulle ångra mig. Det kändes väldigt tråkigt och lite jobbigt, om jag fick bestämma så skulle jag resa hela livet, men tyvärr så funkar det ju inte riktigt så. Jag har fortfarande tre månader kvar här och jag har varit här i drygt tre månader, så det känns inte så fel att jag har halva tiden kvar. Dock så vet jag att den här andra halvan kommer gå tio ggr snabbare eftersom jag har så mycket mer att göra och jag kommer resa runt mycket mer. Så ja...känns lite tråkigt...

Just nu så sitter jag och äter frulle. Sitter helt ärligt och skriver med en hand och håller en croissant i den andra haha. Om ett tag ska jag ut med hunden och sen så ska jag gå till biblioteket och se om jag hittar någon rolig bok! Ska även skypea med Gabriela sen.

Om ni har bra minne och är lite förvirrade så kan jag förklara att jag sa att jag skulle vara här tills på onsdag, idag, men det visade sig att de kommer hem ikväll, så jag stannar tills imorn.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar