måndag 5 januari 2015

Bra början på 2015

Ugh, har inte bloggat på en vecka och det händer alltid en massa saker så jag ska försöka hålla detta kortfattat!

Nyår var roligt! Det slutade med att jag stannade hemma men jag hade det riktigt kul ändå och det kändes verkligen magiskt att fira in det nya året i New York City. Verkligen en nyårsafton jag aldrig kommer att glömma!

Jag har även varit in till Manhattan med min kusin och hennes pojkvän vilket var kul. Vi åkte till Union Square och gick runt i lite affärer där, varav en var en cool comicbook-affär! Sen så gick vi upp till midtown. Vi satt i Bryant Park ett tag och kollade på alla människor och sen så gick vi vidare till Times Square och in till MnM World en snabbis. Det var dock så fruktansvärt mycket folk, mycket mer än det har varit de andra gångerna jag varit in till stan! Efter ett tag bestämde vi oss för att äta på Jekyll & Hyde-restaurangen vid Times Square. Vi fick stå i kö ett tag och vi väntade även på drygt 7 andra som skulle möta oss för att äta med oss. Det var verkligen en cool upplevelse att äta där och jag rekommenderar det starkt!

Efter ett tag så gick jag och min kusin ifrån de andra för att se på granen vid Rockefeller Center innan vi sen tog tunnelbanan och bussen hem. Jag hade knappt sovit de senaste dygnen och hade blivit redigt förkyld så jag var verkligen fruktansvärt trött! Det var en rolig dag i alla fall.

En annan rolig sak är att jag har bokat mina flygbiljetter till Florida (ja jag ska till Florida igen, hur sjukt?!)! Jag ska åka till Orlando den 31 Januari till den 4 Februari. Blir alltså ingen lång resa precis, men jag kommer hinna med att gå på både Disney World, Epcot och Universal så jag är glad ändå haha. Jag ska dit med hon jag sov ett par nätter hos i New Jersey när jag var här i 2012 (som om ni kommer ihåg det haha) och hennes stepson (vad det nu heter på svenska). Helt enkelt några familjevänner som bjöd med mig till Florida! Jag är verkligen så sjukt taggad!!

Annars så håller jag på att försöka planera februari och mars månad. Jag ska då ut och resa lite igen (skräll) och ska först till Tennessee och hoppas sen på att fortsätta till Texas. Det är ännu i planeringsfasen men Tennessee är bestämt och jag kommer nog boka min biljett dit i de närmsta dagarna här. Imorn så har jag tänkt mig in till Manhattan själv igen. På fredag sen så ska jag till Great Neck för att passa Hudson igen i några dagar. Än en gång så kommer Sara och håller mig sällskap över helgen så det ser jag verkligen fram emot!

Ja det var väl en liten uppdatering härifrån det! Hoppas ni har det bra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar