måndag 29 december 2014

Mitt år - 2014

2014. Det är ändå tradition att skriva ihop ett litet inlägg såhär mot slutet av året och se vad jag har gjort. Jag har dock varit usel på att blogga i år vilket inte gör det här lättare då mitt minne inte är det bästa haha.

De första månaderna av detta år bestod till 98% av plugg. Jag hade mina exams i april/maj och innan det så var det inlämning efter inlämning, muntliga presentationer och stora uppsatser som skulle skrivas och lämnas in. Det var en väldigt stressig period men det visade sig tillslut vara värt det då jag i slutet på sommaren fick mitt IB-diplom på posten. Annars så var det lite studentfester då och då och i maj så åkte jag och 11 andra tjejkompisar till Ayia Napa där livet var en enda stor studentfest för en vecka. Det var en underbar resa och jag saknar hela gänget, atmosfären i Napa och allt som hade med den resan att göra.

När vi sen kom hem så var det bara någon vecka innan balen och studenten vilket helt klart var en utav höjdpunkterna i år! Jag började även jobba på cafét i Värmskog vilket var riktigt kul. Tack vare det jobbet så fick jag än en gång kontakt med gamla vänner samt fick flera nya underbara vänner. Under sommaren firades även såklart midsommar och fjärde juli, jag tog även en resa till Stockholm med mamma (för andra gången under 2014) och åkte även på en dagsresa till Oslo med mina föräldrar.

I augusti så fyllde jag äntligen "the big 18" och fick än en gång åka upp och flyga vilket var lika kul som det alltid är! Jag spenderade mycket tid med mina underbara kompisar under sommaren. I september så fortsatte jag att jobba på helgerna i cafét och jag och mina föräldrar åkte även på en väldigt spontan 10-dagarsresa till södra Florida. Det var en helt underbar semester och utan tvekan det vackraste (och varmaste) stället jag varit i mitt liv (än så länge)! I slutet på september så hade jag och min syster ett två-dagarsäventyr i Stockholm där vi fick uppleva den fantastiska Lady Gaga igen tillsammans och det var faktiskt den sista gången jag såg min syster innan jag flyttade. Känns som det var evigheter sen.

I oktober sen så tog jag efter flera tappra försök, äntligen mitt körkort! Det och mitt IB-diplom är utan tvekan det jag är mest stolt över i år. Den 17 oktober så tog jag mitt pick och pack och flög till Oakland, California. Där jobbade jag som Au Pair i drygt en månad innan jag tillslut fick nog då jag verkligen inte trivdes med familjen och jobbet öht. Jag tog beslutet att jag helt enkelt inte tänkte stanna kvar någonstans där jag var olycklig, livet är för kort. Jag packade som sagt än en gång mina väskor och hoppade på ett flyg till New York City, lugnt det bästa beslutet jag tagit samtidigt som det nog var det svåraste jag behövt göra men jag ångrar absolut ingenting.

Här är jag nu, i New York City och livet är helt galet och jag är inte alls där jag tänkt mig. Jag har haft ett väldigt bra år och jag borde vara stolt med tanke på allt jag har gjort. Jag har växt så otroligt mycket i år och jag tror det största är att fått "lära känna" mig själv väldigt mycket i år. Jag har rest mycket själv och spenderat mycket tid själv...och jag älskar det.

Jag har en känsla av att 2015 kommer vara galet. Galet bra eller bara galet, vem vet. Hur som helst så är jag redo. Jag är helt ärligt, 100% redo för vad som helst efter de senaste månaderna. Jag är 18 år, jag reser runt i USA och upplever så mycket som möjligt innan det är dags att komma hem till Sverige igen men just nu känns det underbart att starta detta nya år på andra sidan jorden.

New Year. New York. New Me.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv