söndag 23 januari 2011

"Tankar om döden" Emilia style...trevligt samtalsämne...hmm!

Hej, heeeej! :)

Sitter här och sjunger med till "Forget You", glee version ofc! ;) Seriöst, låtarna är så underbara. Nu kommer vi till delen vart jag ska berätta om min dag, okej, kul? Vi går igenom det snabbt så kan jag komma till nästa punkt.

* Vaknade sent, skulle åka till Fannie halv ett så jag hade cirka 20 min på mig. :s
* Fikade, pratade och pluggade hos Fannie.<33
* Åkte hem och läste klart en bok. Åt mat. Läste mer.
* Skypade med syrran i Usa. :)<3
* Ska snart se på "No Ordinary Family" :)
* Göra mig redo för ännu en skolvecka :(


Såååå, nästa sak som jag har funderat över. Hur vet man att man är död? Asså den här tanken skrämmer mig så mkt det är inte sant. Jag kommer ju ihåg när jag skulle på operation och blev sövd, kan tänka mig att det känns ungefär så. Men att man aldrig vaknar....öööhm, udda? Kommer man bara drömma för evigt då elr? Så tänker jag ibland, tänk om hela våra liv bara är en endaste står dröm! Att det här är döden liksom. Vi har redan dött...men vad händer då nästa gång vi dör? Samma sak? Weiiird!
Läskigt att tänka så right? tkr jag iaf!
Meeen, en trevlig tanke är ju att vi är inte var rädda för tiden innan vi var födda, om ni förstår. Så varför vara rädd för tiden efter vi lever? Det är sånt som bara händer....men jag är ändå rädd för döden. Jag vill liksom veta vad som händer med en. När man dör och blir begravd, tänk om man vaknar? Om man blir kremerad, känner man lågorna? Sånt är jag livrädd för! Tänk vad hemskt!
Och alla som blir ledsna över att man dör. Jag vill inte att folk blir ledsna för min skull liksom, om jag hamnar i himlen vore det ju värsta gr8! :D Jag hoppas att när jag dör så kommer jag till himlen, blir värsta polare med Gud, får träffa alla coola personer som har dött innan en och tillslut så kommer ju resten man känner också! Så är man en stor enad familj uppe i himlen och bara chillaxar uppe på ett moln och tittar ner på jorden och mår jättebra. Hoppas det verkligen är så :) Då låter det ju inte alls så farligt att dö, verkar faktiskt mest spännande och kul!
Jag kommer ihåg när jag var liten så sa jag till min äldsta syster att jag var rädd för att dö, då sa hon nåt väldigt smart. Det kan ju inte vara så farligt om så många redan har gjort det. Känns bra att tänka så :) Man är ju absolut inte själv ;D

Aja, lite tankar om döden Emilia style ;) Nu ska jag väl njuta av att jag lever :)
Hoppas ni har det bra! Tagga inför veckan nu då folk, skola och allt, 3vligt!
Hej då<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv