onsdag 17 december 2014

0 to 100

Åh visst är det intressant vilka humörsvängningar man kan ha och hur de minsta sakerna kan ändra allt. Idag har jag haft en dålig dag, jag har mått illa, haft mensvärk, det har regnat och jag har varit allmänt trött och grinig. Hela dagen låg jag i princip framför datorn för jag orkade inte hitta på något. Var sen tvungen att ta ut hunden på en promenad i spöregnet vilket inte gjorde mig gladare precis. Sen kom de jag stannar hos hem igen från Florida. 

Först och främst så var de glada att se mig och gav mig värsta största kramarna och jag kände mig bara väldigt älskad. Det låter så töntigt men det betyder så himla mycket när man är borta från sin familj och sina vänner att det finns folk som tar emot en med öppna armar och verkligen bryr sig om en så mycket. Jag kan inte förklara hur skönt det har varit att vara hos min släkt och nu även hos familjevänner efter min tid i California och bara känt sig älskad och omtyckt igen. Att bara kunna få en kram ibland gör så sjukt mycket haha. Sen så fick jag en present från Florida, en väldigt fin delfin (se bild) och jag blev så rörd för det var bara en så snäll gest tycker jag.

Sen så beställde vi och hämtade italiensk mat och tog ett glas vin och satt och pratade ett bra tag. Jag ska även komma hit och passa Hudson 10-14 Januari samt 12-16 Februari igen och det känns bara så himla skönt att veta att jag kommer ha lite saker att göra + att jag faktiskt tjänar lite cash vilket är väldigt skönt inte bara för plånboken men även mentalt också. Sen är det även typ världens bästa jobb att ta hand om världens snällaste och sötaste kille också (kommer t.o.m ha honom som min Valentine i år, perfekt ju haha). Att jag passar bättre med hundar än barn är något jag tar med mig från den här upplevelsen i alla fall. ;)

En annan grej är även att jag blev bjuden att hänga med på någon Trainshow på måndag i en botanisk trädgård i stan. Jag har ingen aning vad det innebär men Barbara (hon jag är hos nu) ska dit med hennes mamma så hon sa att jag skulle hänga med!

Under helgen har jag även emailat och skypeat med lite andra vänner och det känns bara så himla, himla skönt att ha både reseplaner samt lite småjobb här och där. Kommer nog boka de första flygbiljetterna snart och då tänker jag skriva här på bloggen. De flesta vet redan vart jag ska för jag är så himla exalterad och kan inte hålla mig, men jag lovar att skriva här så snart flyg är bokat, känns hundra då!


Ska alltid ha denna i min julgran och komma ihåg hur jag fick dekorera deras julgran, jul -14! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv