fredag 19 december 2014

Julshopping i storstan

Hejsan!

Jag kom ju då tillbaka till min släkt igår och idag så bestämde jag mig för att åka in till stan igen (ja jag bor i vad som räknas som New York City men här är "stan" = Manhattan, så ni hänger med i mitt lingo liksom). Tog tunnelbanan in till Times Square (smidigt sådär). Spenderade några timmar i lite klädaffärer där men köpte inget. Gick sen upp till The Plaza och gick in där en snabbis. Gick sen till F.A.O Schwarz och gick runt där ett tag och köpte en julklapp där. Sen så gick jag runt lite mer och gick till Crate & Barrell och köpte en julklapp där. Tog sen en promenad längre upp på the east side av Central Park. Kollade i skyltfönstrena på alla fancy märkesaffärer men brydde mig inte ens om att gå in i någon haha. Vände efter ett tag och gick runt och letade efter ett ställe att äta lunch, slutade med att jag gick tillbaka till det svenska cafét FIKA som jag sett helt randomly påväg till The Plaza. Hade hört om det från andra svenskar men hade ingen aning om vart det låg så att jag råkade gå förbi det var lite roligt. Rekommenderar det starkt i alla fall, mackan "Torsby" (hehe) som jag köpte var supergod!

Efter lunch så gick jag till Starbucks (Givet. Man köper starbucks här varenda gång man gör något. Alla går runt med Starbucks-muggar i händerna. Överdriver inte ens..) och köpte en Pepparmint Hot Chocolate, vilket är det bästa som finns. Gick sen enda ner till Macy´s igen och gjorde misstaget att faktiskt gå in där, aldrig sett så mycket människor i en affär. Tog mig tillslut ut därifrån igen och gick till Manhattan Mall ett tag innan jag sen tog expressbussen hem. "Express" kan man dock ifrågsätta då det tog över 1,5 h hem. Kan då påpeka att det är bara drygt 2 mil hem från Manhattan...trafiken är inte nådig. Tog typ 45 minuter att ens komma ut från Manhattan, det var hemskt.

Råkade dock gå av på fel busshållsplats sen och var lite småförvirrad ett tag haha. Var helt genomfrusen och sliten när jag kom hem. När jag är inne i Manhattan så går jag nästan hela tiden och står nästan aldrig stilla heller vilket betyder att jag av de drygt 6 h jag var i stan idag, satt ner i kanske 20 minuter (om ens det).

Nu ska jag sova, imorgon ska jag upp och baka kakor med min moster och sen ska vi ut och shoppa lite efter sakerna jag inte fick köpt idag!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv