tisdag 2 december 2014

Första Advent

Några dagar senare och nu är jag tillbaka igen, hej hej.

Igår, första advent, så åkte jag in till stan igen. Jag tog tunnelbanan in denna gången och gick av vid Grand Central station. Jag gick sen och letade upp vart Svenska Kyrkan låg och eftersom det var en timme innan gudstjänsten så fortsatte jag att gå upp Fifth Avenue och sen Sixth Avenue tills jag kom till Central Park. Gick in en snabbis innan klockan började bli mycket (för mycket) och fick sen powerwalkea tillbaka till kyrkan. Blev verkligen helt förvånad när jag kom in till ett fullsatt kapell med typ 150 pers där. Det var verkligen en jättemysig gudstjänst och jag tyckte verkligen om att få uppleva den "traditionella" advent-firandet. Jag går alltid till kyrkan på kvällen hemma i Värmskog på första advent så det var verkligen speciellt att få göra det även i år!

Efter gudstjänsten var det så mycket folk att jag bestämde mig för att inte stanna för fikat. Jag gick istället för att hitta något ställe där jag kunde köpa lunch och det slutade med att jag gick in i Uniqlo, en gigantisk typ tre-våningar stort varuhus bara för det märket. Asså det var den skummaste affären jag varit i och där inne någonstans låg det en Starbucks där jag tillslut fick mig något att äta.

Sen så gick jag tillbaka till Svenska kyrkan för en ungdomsträff klockan 14. Där fick jag träffa lite trevligt folk och vi satt och fikade och pratade i typ 2,5 timmar innan jag tog tunnelbana hem till Queens igen. Idag så har jag organiserat mina saker här hemma och sen så har jag även varit till några affärer på eftermiddagen och även ringt lite bekanta. Jag väntar just nu på ett telefonsamtal med en familjevän som jag ska diskutera lite framtida reseplaner med. Sen så har jag även försökt fått tag på en annan familjevän över telefon men fick i alla fall svar på mitt email så vi ska försöka prata imorgon och sen även träffas till helgen vilket är kul! Så skönt med kontakter, det öppnar upp för så många möjligheter!

Mer bilder finns på Facebook





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv