fredag 26 december 2014

Första julen utomlands

Så nu har jag för första gången spenderat jul utomlands!

Eftermiddag och kvällen av den 23e spenderades ute med min kusin och sen även hennes pojkvän när han kom ut från jobbet. Vi åkte till lite affärer och sen så satt vi på Starbucks och pratade drygt 1,5 timme. Sen så mötte vi upp hennes pojkvän och käkade middag på Applebee´s. Vid 11 så hade vi fixat biobiljetter för att se nya Hobbit-filmen. Den höll på till drygt tjugo i två på morgonen men den var riktigt bra, så värt det! Så tråkigt att det är sista filmen i hela Hobbit/Sagan om ringen-eran dock.

På själva julafton så gick jag upp vid halv tio för att skypea med familjen hemma och se slutet av Kalle Anka. Pratade med syrran mest i drygt 2 timmar och sen var jag tvungen att äta frukost och börja göra mig i ordning för kvällen. Vi åkte till New Jersey där mina släktingar på min uncles sida bor. Vi är alltså inte tekniskt sätt släktingar "by blood" men de känns som mina släktingar ändå för vi har så lite familj. Vi åt en massa god mat och senare på kvällen så spelade vi lite spel och öppnade sen paket innan vi drog oss hemåt runt 11. Kom hem vid typ halv ett, så vi fick önska varandra god jul i bilen hem vid tolvslaget!

Igår så vaknade vi och öppnade först presenter innan vi sen åt frukost. Jag, min kusin och min moster åkte sen till kyrkan. Det var min första gång på en katolsk gudstjänst (som jag kommer ihåg, varit på någon här när jag var yngre också) och det var väldigt annorlunda. Efter kyrkan gjorde vi oss i ordning för att åka ut till en tysk restaurang där vi åt jättegod mat. När vi kom hem sen så kollade vi på White Christmas och sen så skjutsade jag och min kusin hem hennes pojkvän. Vi var så nära att hamna i en bilolycka (vilket trevligt avslut på juldagen liksom...) men klarade oss som tur var!

Idag så har jag inte börjat dagen så bra kan man väl säga, men tänker inte gå in på detaljer! Är helt enkelt ganska nere igen, men är säker på att det kommer gå över ganska snabbt den här gången då jag vet att jag ha gjort rätt val för mig! Ska dra mig ut på en promenad strax för solen skiner och allt jag har gjort idag är att äta choklad och dricka kaffe framför datorn. Dags att ta tag i livet igen haha!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv