fredag 5 december 2014

Kämpar vidare

Känns som jag inte har skrivit på evigheter men det stämmer väl kanske inte riktigt, men en uppdatering får ni vare sig ni vill eller inte. Idag så har jag varit här i USA i 7 veckor. Det känns inte som det varit så länge, samtidigt känns det som evigheter, precis som det brukar vara med tid antar jag.

Jag har haft en depp period och helt ärligt så är jag fortfarande depp, men livet fortsätter ändå och jag försöker intala mig själv att man inte behöver ha ett perfekt och planerat liv vid 18, något som min hjärna vägrar inse. Det är otroligt jobbigt mentalt att inte ha något att göra samt ingen specifik "riktning" just nu. Jag är därför väldigt negativ och drar ner mig själv hela tiden, vilket såklart är otroligt jobbigt.

Annars så har jag i alla fall lite roliga saker att se fram emot. Som jag nämnde i mitt förra inlägg så har jag tagit kontakt med två familjevänner. Den ena ska jag hälsa på på söndag förmiddag och om det går enligt planerna så har jag ett litet "fem-dagarsjobb" nästa vecka vilket jag ser fram emot väldigt mycket, så jag hoppas verkligen att funkar för mig. Sen så pratade jag med den andra och vi planerade lite uppkommande resor. Jag tycker inte om att skriva saker innan jag faktiskt bokat saker så jag tänker vänta lite med att "avslöja" här på bloggen, men jag kan säga att jag aldrig har varit så upprymd för en resa, har alltid drömt om att åka dit så jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det blir av.

Igår så åkte jag, min moster och min kusin och såg Mockingjay Part 1 (äntligen). Var världens skönaste bio också, man fick varsin stor fåtölj där man kunde fälla bak ryggen och ha fotstöd, det var supermysigt. Jag tyckte filmen var bra men tyckte de kunde ha gjort ett bättre slut, annars var den super!

Jag har inte kunnat somna de senaste dagarna så jag vaknade sent idag, käkade frukost, gick ut och sprang och har inte hunnit gjort något mer än att bara hänga med min kusin innan hon ska till jobbet igen. Imorgon så ska jag in till stan och träffa en kompis, vi ska käka lunch tillsammans och sen gå på The Natural History Musuem, även om jag var där -09 så vill jag dit igen så jag ser fram emot imorgon, tror det kommer bli riktigt kul! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv