torsdag 11 december 2014

Fem dagar i eget hus

Onsdag, shmonsdag, i staterna som är förenade. Idag har det snöat hela dagen men som tur är så stannade inget på backen förutom lite senare nu på kvällen, men det är nog borta imorgon. Jag är ju inte det största fanet av allt som har med kyla och vinter att göra. Under åren verkar det som jag har blivit väldigt känslig mot kyla, något jag inte har ett minne av att jag var som liten. Jag får i princip ont när jag är ute i kylan och sen när jag kommer in så blir jag knallröd och får typ utslag, det är sjukt obehagligt. Sen så krävs det inte mycket för att jag ska tycka det är kallt heller haha, så ja, vinter är nog den årstiden jag tycker minst om.

Hur som helst så verkar det aldrig stoppa mig när jag väl får för mig att göra något, för ut i snö, kyla och vind skulle jag banne mig på en springtur. Jag har dock problem med mina vader och håller nu på att försöka vänja dom vid asfalt igen, men jag hoppas att det med tiden samt med bättre kondition och overall hälsa igen gör att det hela blir lättare. Jag kämpar på som vanligt helt enkelt!

Annars så har jag de senaste dagarna gjort lite saker här och där. Måndagseftermiddagen spenderades på IKEA med min kusin och hennes pojkvän och vi kom inte hem förrän efter åtta. Igår så hade jag världens magont och är fortfarande inte helt säker på vad det var, men det var såpass obekvämt att jag mest låg i min säng. Kollade även på Victoria Secret Fashion Show igår kväll med min kusin. Idag så mår jag som vanligt igen och vi dekorerade det sista i huset och så åkte jag och postade lite julkort.

Imorgon så ska jag ut och springa igen om jag orkar haha. Sen så ska jag packa för vid fem så åker jag till Great Neck vilket ligger typ 15 minuter med bil österut härifrån på Long Island. Ska som sagt passa en hund (samt huset antar jag) medan de är i Florida och kommer därför bo där och ha ett helt hus för mig själv tills på tisdag, not bad! Får sällskap av Sara några dagar också och annars ska jag bara hänga där eller åka in till stan. Bor i ett jättefint område och kommer ha nära till både lite affärer samt tågstationen så jag ser fram emot de här kommande dagarna.

Hörs mer därifrån!



Blä asså kolla vad runt mitt ansikte har blivit, syns så väl att jag har gått upp i vikt, hatar det. Dags att ta tag i det for sure. Ska skriva mer om det faktiskt för jag och min kusin har en grej vi ska börja seriöst med efter jul. Jag försöker dock börja träna mer redan för det är väldigt viktigt för mitt psyke har jag märkt. Som sagt, skriver mer om det i ett annat inlägg, ser verkligen fram emot det faktiskt!

Ville dock ta denna bild för att visa hur badass jag var ute i snöovädret så nu ska jag inte vara så hård mot mig själv. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv