fredag 12 december 2014

Hudson & Me

Asså jag bara älskar hur alla alltid verkar så förvirrade över vad jag håller på med här borta. Jag som tycker jag är så tydligen här på bloggen och även Facebook men alltid får jag folk som skriver till mig och undrar varför jag är i New York eller varför jag flyttade idag (like, what?) eller om jag är Au Pair haha. Kanske är det jag som är otydlig, who knows.

Igår eftermiddag åkte jag i alla fall hit till Great Neck. Här är jag hos min mammas bästa vän från deras gymnasietid här i New York. Detta är alltså folk vi känner sen tidigare och jag har träffat dom när jag har varit yngre. När de fick höra genom mamma att jag skulle komma hit till New York så frågade de mig om jag ville vara hundvakt åt dom några dagar medans de är i Florida.

Jag kom i alla fall hit igår, vi åt middag tillsammans och pratade, de visade mig ännu mer saker i huset och vi gick ut på en kvällspromenad med hunden. Jag sover i ett väldigt fint gästrum här och kommer alltså bo här i drygt en vecka (inte föralltid folk). Idag så gick jag upp tidigt för att säga hejdå till dom och sen så käkade jag frukost och gick ut med hunden. Gick sen upp till huvudgatan här och köpte ett par saker jag behövde. Om ett tag så ska jag skypea med min syster och sen så ska jag försöka fixa någon slags lunch. Efter det så ska jag utnyttja faktumet att jag för några dagar har ett badkar och sen så ska jag faktiskt klä julgranen som de har! Jag blev så himla glad när hon frågade mig om jag ville göra det för vi har ingen gran hos min moster och för mig är det tradition att ha en riktig gran i huset för jul som man klär.

Ikväll så ska jag ut med hunden igen och vi ska gå till tågstationen och möta upp min kompis Sara som kommer hit! Hon ska vara här tills på söndag och hålla mig sällskap, så himla kul!

Hoppas detta gjorde det lite tydligare för er förvirrade stackare haha, hörs snart igen!

Min stora, starka med adorable kompis Hudson!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv