söndag 14 december 2014

Fullt upp hela helgen

Hejsan! Jag har haft den bästa helgen på länge verkligen. I fredags så skypeade jag först med min syster i hela fyra timmar innan jag dekorerade julgranen. På kvällen sen så kom då som sagt min kompis Sara, vi är barndomskompisar från Sverige. Hennes familj har bott här i USA i typ 2,5 år och hon jobbar nu som Au Pair i New Jersey, så hon bor endast drygt 1,5 h bort med tåg från NYC. Hade en riktig mysig fredagskväll, då vi satt och pratade och drack te och lyssnade på julmusik från strax efter åtta tills typ 2 på natten.

På lördag morgon så gick vi ut med hunden och gick ner till vattnet. Vi gick lite på stranden och njöt av lite solsken, det var riktigt fint ute! Eftersom det var lucia så tänkte vi baka lussekatter, vi gick därför till Waldbaums och köpte det vi behövde och satte sen igång med det. Det var den största floppen någonsin och slutade tyvärr med att vi fick slänga allt haha. Det bidrog i alla fall till mycket skratt och ett roligt minne, minst sagt. Senare på kvällen så beställde vi hem mat och sen så drog vi ut för att leta upp en Hookah Lounge som fanns i närheten. Det var ett coolt ställe och även om det var väldigt dött så hade vi två kul i alla fall och det är ju huvudsaken!

Idag så skulle vi egentligen ha åkt in till stan för att gå på ungdomsträffen vid svenska kyrkan. Igår kväll så kom vi dock hem sent och så kollade vi på The Maze Runner så vi la oss inte förrän klockan 3. Vi var därför helt döda imorse och vi orkade inte göra den utflykten idag. Istället så gick vi ut med hunden och letade upp huset där F. Scott Fitzgerald bodde när han skrev The Great Gatsby. Huset log typ max 10 minuter bort men vi gick fel först så det blev en promenad på typ 45 minuter ändå haha. Vi käkade sen lunch efter tag och sen så gick jag med Sara till tågstationen!

Nu så är jag återigen ensam med Hudson som ligger och sover. Skypeade med Sofia och Ulrika förut också vilket var kul! Jag har inga riktiga planer för de resterande dagarna mer än att jag ska skypea med mamma och Ebba imorgon och förhoppningsvis Fannie någon dag också. Vi får helt enkelt se vad jag hittar på efter denna roliga helg!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv