tisdag 23 december 2014

Över en månad i NYC

Jag är så sämst på att blogga, lär mig aldrig att inte skriva om framtida planer för oftast så ändras allt ändå.

Igår så vaknade jag och hade ingen lust alls att ta resan in till Manhattan bara för att baka pepparkakor. Istället så åkte jag och min moster ut på en liten sväng till några affärer och trängdes bland alla tusentals människor. Det som är den stora skillnaden här är ju inte bara antalet människor utan även att affärerna har extrema "before-Christmas" sales som alla vill till. I Sverige är det ju bara mellandagsrean, men här har de massa rea innan jul OCH efter jul..de har rea i princip hela tiden to be honest, det är lätt att gå overboard med shoppingen här borta!

Jag bestämde mig för att åka in till Manhattan idag istället. Jag gick upp vid åtta och tog tunnelbanan in, gick upp till F.A.O Schwarz igen för att ge tillbaka en grej. Sen så gick jag bort till Bloomingdales som var det konstigaste stället jag varit på haha. Det var så sinnessjukt stort och det var bara så himla krångligt upplagt så jag blev mest bara vilsen och förvirrad där inne. Efter ett tag därinne så gav jag upp och skiftade mellan att gå ner både 3rd och Lexington Avenue men jag hittade verkligen ingen affär alls som jag ville gå in i överhuvudtaget så efter ett tag gick jag över till 5th och 6th Avenue där jag redan varit flera gånger vid det här laget.

Blev tillslut lite småirriterad på att inte ha en "set gameplan" på vad jag ville göra eller vart jag ville gå så jag köpte tillslut det jag verkligen behövde och letade upp en hållplats där min buss skulle komma. Fick även världens huvudvärk mitt på dagen och eftersom jag aldrig får ont i huvudet så är det något jag verkligen inte kan hantera haha. Satt i princip och mådde illa hela vägen hem så när jag väl kom hem så tog jag en värktablett, tog mig något att äta och gick och sov ett tag.

Hade därför inte den bästa dagen i stan precis men vid ett tillfälle så gick jag förbi Rockefeller center så jag fick se granen i dagsljus vilket var kul. Ska dit en kväll också i framtiden för att se den "in all its glory"!

Förresten så har jag bott här i New York i över en månad redan, hur sjukt är inte det?! Känns som jag nyss kom hit!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv