lördag 20 december 2014

Mitt liv består av kakor

Hejsan! Ärligt jag hatar att datumen på bloggen inte stämmer, förstår inte varför det går efter svensk tid när datorn är inställd på rätt tidszon...whats up with that

Jag var asså in till Manhattan i torsdags. Igår så bakade jag först ginger bread cookies på morgonen med min moster. De är inte samma som pepparkakor och inte riktigt lika goda enligt mig, men det är kul att baka ändå! Sen så drog vi ut och åkte till lite olika affärer, jag köpte dock inget förutom lite mat.

Idag så fortsatte vi baka fler kakor. Vi dekorerade pepparkakorna och min moster bakade typ "sugarcookies". Jag är ju sån som är overly noggrann när det kommer till att dekorera och hålla på så jag höll på i typ 4 timmar med de där kakorna och jag blev inte ens nöjd haha. Hade inga verktyg precis eller spritsar så var tvungen att göra allt med knivar, men vissa blev bra i alla fall. Vi hade i alla fall sjukt kul, skrattade så himla mycket. Vi är så himla virriga och har sån sjuk humor och sen brukar vi alltid screw up, så även om de inte är perfekta så var det kul att göra dom!

Ikväll så är jag ensam hemma för min moster och uncle ska på ett julkalas och jag bestämde mig för att stanna hemma eftersom min kusin inte ska dit. Jag ska packa in mina julklappar (och även skriva julrim bara för att förvirra alla här borta) och sen så ska jag se julfilm på tvn. Igår såg jag på Elf (för första gången faktiskt) och jag trodde inte jag skulle tycka om den så pass mycket som jag gjorde, jag tyckte den var så himla rolig! De visar julfilmer på så himla många kanaler så det finns alltid någon att se. Tror helt ärligt att de visar Elf och någon Ensam Hemma-film varenda kväll!

Imorgon ska jag in till "Ung svensk i New York" i Svenska kyrkan mest för att de ska baka pepparkakor haha. SÅ om ni undrar vad jag gör under dagarna i New York så äter jag kakor...det är vad mina vardagar verkar bestå av just nu. Blir något trevligt att göra på fjärde advent - åka in till Manhattan och baka pepparkakor med lite andra svenskar!

Vad har hänt med mitt liv haha...

Fixade alla en varsin stjärna för vi är superstars: Uncle Anthony, Aunt Lisa, jag, min kusin Krista och hennes pojkvän Steven eller hunden Snookie (cause palla göra två "S")


Asså jag var så stolt över min björn och sen så råkade jag förstöra hela hans öga och sen så blev det bara värre och värre och nu ser det mest ut som om jag har misshandlat honom, fått honom att gråta samt gett honom ett bandage runt huvudet..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv