onsdag 5 mars 2014

Betyg

Tjenare! Tänkte ni var värda en liten update såhär mitt i veckan från lilla mig.
Anyways så har vi fått tillbaka provresultaten från tre ämnen än så länge. Tänkte även dela med mig av vad jag gissade att jag skulle få för betyg. På IB så får man betyg 1-7 där 7 är det högsta samt väldigt sällan man får. Eftersom jag inte pluggade för det här så gissade jag att jag skulle få 6 i engelska, 5 i svenska, 5 i psykologi, 3 i fysik, 3 i kemi och 3 i matte = 25 poäng totalt. Man gör 2 prov i språk och matte och 3 prov i de andra ämnena. Fick tillbaka mina två svenskaprov först och fick 7 på båda proven. Har aldrig varit så chockad i mitt liv över några betyg. I engelska, där jag trodde att det skulle gå bäst fick jag 5 på första och 4 på andra (dåligt för att vara jag i engelska, mycket besviken där). I fysik fick jag 3 på första, 3 på andra och 2 på tredje. Mer än så har jag inte fått tillbaka än.

Imorgon så har jag en stor muntlig examination i engelska och jag är dönervös. Som jag har skrivit en gång redan så fick jag reda på att jag fick högsta betyg som var möjligt i alla mina andra muntliga saker i engelska. Detta betyg läggs ihop med det andra och delas sen på 2. Det känns alltså ganska bra att jag har såpass högt i den ena delen redan, samtidigt som jag även känner att jag världens press på mig inför imorgon. Imorgon så får man ett utdrag från någon av de tre böckerna vi har läst för det här. Man får 20 minuter på sig att analysera och förbereda sig. Sen ska man hålla en 10 minuters presentation där man analyserar skiten ur den i princip. Man måste presentera den på ett speciellt sätt och se till att man tar upp rätt saker osv samt inte glömma någonting viktigt såklart. Just det. Glömde nämna att vi sitter själva med våran lärare och att vi blir inspelade. Inte alls läskigt. Gjorde ju något liknande i svenska ett tag sen och var så sjukt nervös innan, så nej jag längtar inte alls till imorgon speciellt mycket (även fast jag får mig en liten sovmorgon).

Nu ska jag fortsätta repetera verken och be till gud att jag inte fuckar upp imorgon. Wish me luck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv