söndag 9 mars 2014

Cloud nine

Hej allihopa, solen skiner och då är jag alltid på bättre humör!
Igår så åkte jag till Arvika sporthall och dömde pingis för att tjäna lite välbehövliga cash. Var där i drygt 5 h men det var helt okej, det gick väldigt snabbt. Det enda jobbiga är att man blir så otroligt trött av att sitta och kolla på en liten vit boll som flyger fram och tillbaka med världens mest enformiga ljud. När vi kom hem så tittade jag och pappa på extramaterialet av första Hobbit filmen. Tog en break och kollade på Melodifestivalen och sen kollade vi ännu mer. Det är så himla intressant och roligt att se att man bara vill se mer och mer. Skulle verkligen kunna tänka mig att jobba med film eller media. Vi kollade till typ klockan tolv och sen var jag så otroligt trött att jag direkt upp och la mig. Orkade inte ens tvätta bort mitt smink, trodde seriöst att jag skulle kollapsa haha.

Idag så vaknade jag hyfsad tid ändå. Jag åt frukost, gjorde klart lite skoluppgifter och sen drog jag och övningskörde med pappa. Det går bättre och bättre för varje gång och nu känner jag mig ganska säker jämfört med vad jag gjorde i början. Blev lite osäker när pappa sa att jag kunde köra hem sen om jag ville (vi var och körde på en öppen parkering vid skolan) men efter att jag hade kört runt där och det kändes bra så kändes det helt okej att bege mig ut på en väg för första gången. Var kul att få köra snabbare och även fast det blev lite fel vid några tillfällen med växlingen så återhämtade jag mig snabbt och jag klarade hela vägen hem (5 km) utan några större problem. Det kändes riktigt fränt att äntligen få köra på en väg! Känner verkligen att jag gör framsteg i alla fall och det är det som är huvudsaken.

Annars så ska jag läsa mer ur våran hemska svenskabok. Orkar läsa typ 10 sidor i taget och har strax under 100 kvar tills imorgon. Kommer nog inte orka läsa klart men jag plågar mig genom den lite i taget!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv