lördag 1 mars 2014

Bra start på Mars

Hejsan, hade fullt upp på torsdagen ändå. Jag bestämde mig för att åka med mamma in till Arvika och motionssimma. Brukade göra det ganska ofta förr då jag alltid har älskat att simma, så det var kul att få göra det igen! Simmade 1,5 km (60 längder) och det känns i armarna nu i alla fall. Kom hem och slängde i mig lite mat och åkte sen ner till skolan och var med på pingisträningen. Jag var dock så otroligt trött att jag knappt orkade spela. Vi spelade bara matcher med s.k "handikapp" och eftersom jag är dålig så fick jag börja med en massa pluspoäng så på något vänster så lyckades jag vinna allt ändå haha.

Igår vaknade jag typ klockan två och jag gjorde inte så mycket förutom att göra klart en grej för engelskan som jag har skjutit upp i evigheter. Idag så har jag varit och övningskört med pappa nere vid skolan. Var roligt att få göra mer än att bara köra i ettan och sen backa, fram och tillbaka på våran infart. Svängde runt lite där nere och växlade upp till både tvåan och trean. Råkade växla in i femman en gång också vilket var lite komiskt och råkade trycka ner kopplingen helt automatiskt en gång och fattade inte varför bilen började sakta ner haha. Pappa trodde att jag skulle tycka att det kändes snabbt att köra i trean, men en dålig vana som jag har är att jämföra mina körupplevelser med mina flygupplevelser. Detta bidrar till att körningen är lite av en besvikelse haha. Liksom...bilen lyfter inte. Måste nog sluta med att jämföra snart! Eller så måste jag ta och inskaffa en bil som Weasleys har i HP. Det kanske är lösningen.

Nu ska jag skriva och rätta labbrapporter...för sånt är ju alltid spännande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv