lördag 29 mars 2014

All or nothing

Man har väl alla hört att man ska "go out with a bang". Well, detta kommer även gälla för min blogg. Om fem veckors tid så har jag mina slutprov för gymnasiet. Som jag har sagt förut så skiljer sig IB från de svenska programmen väldigt mycket. Dessa slutprov har väldig stor inverkan på mina slutbetyg och får jag inte rätt betyg på dessa prov så kommer jag inte att få mitt diplom, vilket i sig innebär att jag i princip inte har några gymnasiebetyg (ingen press liksom). Jag har det lite svårt med ett fåtal ämnen (läs: KEMI) och med drygt fem veckor kvar så känner jag att jag måste lägga all fokus på skolarbetet. Jag är en väldig "all or nothing" person. Som ni kanske har märkt så tränar jag minimalt just nu, för att jag har bestämt mig för att fokusera på skolan. I tvåan la jag all tid på träning och knappt någon tid på skolan. Ett tag framöver kommer det att vara tvärtom.

I och med detta så har jag bestämt mig för att lämna bloggen åt sidan också. Jag älskar att blogga och jag kommer fortsätta att blogga, men jag kommer ta en paus så att jag inte blir sidetracked under min pluggtid. Mitt förra inlägg nådde ut till över 700 personer och det kändes väldigt stort för mig, det var väldigt kul och jag är sååå tacksam för alla delningar, kommentarer och läsare! Jag älskar att skriva och kommer nog aldrig att kunna sluta helt, speciellt inte när det händer så mycket spännande saker i mitt liv så småningom (vi snackar studenten, nya sommarjobb, resor och förmodligen flytt till USA). Bloggen kommer att vara kvar och det kanske kommer något enstaka inlägg då och då, men jag kommer inte att vara lika aktiv några veckor framöver. Jag har redan blivit mindre och mindre aktiv här under trean pga skolan. Det gäller fem veckor av mitt liv. Jag har en vecka kvar i skolan och fyra veckor hemma att plugga på innan proven börjar den femte maj.

Tror inte att någon kommer bli direkt ledsen över att jag inte tänker blogga ett tag då denna blogg är en väldigt personlig blogg, men hur som helst vill jag skriva det här så att ni vet hur det ligger till. Än en gång vill jag verkligen tacka er för responsen på mitt förra inlägg, ni är helt underbara! Hoppas att ni alla har det bra framöver så hörs vi snart igen!

Håll tummarna för mig också är ni gulliga, jag är sämst i världen när det kommer till att plugga...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv