onsdag 12 mars 2014

Motivationsbrist

Imorgon så har jag min sista betygspåverkande (vet inte om det ordet finns men ni fattar) inlämning/uppsats/presentation. Vi har gjort oerhört många under dessa två år. Otaliga uppsatser och presentationer har hållits och imorgon är då den sista. Jag ska hålla en muntlig presentation i TOK (Theory of Knowledge - filosofi typ) med Ebba och Linnea. Jag ska vara Miley Cyrus och vi ska prata om censurering typ, det lär nog gå helt okej. Orkar helt ärligt inte bry mig och stressa om något så litet som en fjuttig presentation längre. Efter man har gått IB ett tag så sjunker ens standarder på ens prestationer för man orkar inte stressa upp sig längre. Så har det blivit för mig i alla fall.

Efter imorgon är det alltså bara upp till mig själv att plugga fram tills mina exams börjar i maj. Vi har tre veckor i skolan kvar (efter denna) då vi repeterar saker tillsammans och sen så är vi "lediga" i fyra veckor då vi får tid att plugga på allt. Känns som ett perfekt läge att vara totalt omotiverad med ingen plugglust över huvud taget. Just nu har jag verkligen ingen ork eller lust att plugga på två års material för 6 ämnen inför slutproven, så om någon har något tips så skriv gärna till mig och motivera mig! ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv