lördag 8 november 2014

50 saker om mig

Dessa typer av inlägg är alltid väldigt omtyckta har jag märkt under åren! Att skriva just 50 stycken kommer från Youtube men eftersom jag inte videobloggar så tänkte jag bara skriva här istället, why not, jag tycker om att göra såna här inlägg!

1. Jag kan inte lyssna på musik på låg volym, då lyssnar jag hellre inte alls

2. Jag är otroligt sarkastisk vilket ställer till det när jag träffar nya människor ibland

3. Jag blir alltid väldigt kall under tiden jag sover och fryser oftast otroligt mycket när jag vaknar

4. Jag tycker inte om att äta fisk, förutom lax

5. Jag har kanske fiskat 3-4 gånger i mitt liv och då var jag väääldigt liten (på tal om fisk)

6. Jag har aldrig åkt vattenskidor

7. Jag klarar inte av när det är kärnor i tex vattenmelon eller druvor

8. Jag vågar inte ringa folk jag inte känner och svarar aldrig i telefon om jag inte vet vem det är. Om jag måste så får jag världens ångest, det går dock alltid över direkt jag börjar prata med personen...lite konstigt det där

9. Jag kan komma ihåg hela konversationer och exakta känslor från när jag var jätteliten

10. Tycker inte om vanligt godis värst mycket

11. Är istället beroende av choklad

12. Dricker bara läsk när jag har det som blanddricka (ibland händer det dock annars också)

13. Jag började dricka kaffe när jag och mina föräldrar var i Italien 2010 och tyckte om det direkt jag  började. Nu vill jag helst dricka det typ 3 gånger om dagen.

14. Kendall Jenner är min ultimate girlcrush och den finaste tjejen I have yet seen

15. Jag är otroligt lättskrämd och är därför inte ett stort fan av skräckfilmer, det kan dock vara roligt ibland

16. Jag kan inte stå i folktäta ställen länge då jag blir yr och mår illa efter ett tag, ingen aning varför faktiskt

17. Jag är värdelös på alla vintersporter

18. Jag hatar vissa gamla lärare för saker de sa till mig när jag var liten och jag har inte förlåtit dem än och blir arg bara jag tänker på det

19. Jag är bra på att skriva uppsatser

20. Jag har varit med och gjort aerobatics, dvs loopar och barrell rolls osv i ett flygplan. Fett kul, men lite jobbigt med så mycket g-krafter typ kl 6 på morgonen i 30 grader.

21. Jag älskar Starbucks, tycker dock inte om Espresso House för fem öre

22. Om de som jobbar i klädaffärer här i USA (eller i Sverige för den delen) är för på så blir jag så irriterad att jag går ut därifrån för jag klarar inte av det.

23. När jag är hemma så är jag 95% av tiden ensam inne i mitt rum

24. I slutet på trean så krävde biblioteket mig på 400 kr för en bok som jag visste att jag lämnat tillbaka så jag blev så irriterad att jag gick till rektorn drygt tre gånger och tillslut så slapp jag betala. Lönar sig att vara irriterande och envis.

25. Jag var nästan aldrig hemma från skolan förrän i trean på gymnasiet då jag var hemma en hel vecka en gång pga att jag var utbränd samt flera andra gånger då jag bara inte klarade av att vara i skolan, vare sig jag var sjuk eller inte.

26. Jag lärde mig ALL kemi under gymnasiet med hjälp av Youtube.

27. Mina favoritband är Fall Out Boy och Imagine Dragons

28. Jag läste engelska på samma nivå som alla andra enda fram till tvåan i gymnasiet

29. Mina favoritämnen på IB (och bästa ämnen) var engelska och psykologi

30. Jag tycker inte om när människor rör mig, jag måste vara riktigt bra vän med personen or I get so uncomfortable

31. Jag är väldigt lättpåverkad av alkohol och är omständigheterna rätt blir jag hyfsat påverkad efter två groggar...ja jag är helt seriös.

32. Jag har nog varit osäker pga min vikt sen jag var typ 6 år kanske. Jag önskar att ingen unge i världen ska känna så.

33. Jag har typ världens känsligaste hud, jag får blåmärken och gåshud av det minsta lilla man kan någonsin tänka sig.

34. Jag är absolut värdelös på att springa. Det är som att jag skippade att lära mig det när jag var liten. Absolut helt jäkla värdelös verkligen.

35. Istället så är jag väldigt bra på att simma!

36. Jag är väldigt bra på lyrics. Kan ibland "förstå" vad som kommer sjungas i nästa mening i en låt jag inte ens hört förut. Det är lite halvskumt...

37. Jag räknade snabbt och jag tror att jag har varit i 17 stater i USA, var dock inte helt 100 på alla

38. Jag kom in på krogen 2 gånger med en kompis leg

39. Får halvpanik om någon rör mina fötter

40. Jag har aldrig åkt moped

41. Jag har inget självförtroende öht men låtsas alltid som det motsatta, så alla tror att jag är den mest narcissistiska människan någonsin haha

42. Om jag känner mig bekväm runt en ny person jag träffar så är jag mig själv till 100% direkt.

43. Jag kan ha väldigt svart humor. Hände tex ofta att jag skrattade när folk dog i Game Of Thrones eller när jag tex såg Braveheart...kan inte ta sånt seriöst och tycker oftast det ser hilarious ut.

44. Jag älskar grönsaker, det är oftast det jag tycker om att äta mest. När jag är hemma hos folk och de inte äter grönsaker till middagen så blir jag otroligt förvirrad och tycker det känns så himla konstigt.

45. Jag hatar att äta framför andra. Klarar inte av när folk kollar på mig när jag äter.

46. Är även så fruktansvärt seg på att äta att det bara blir jobbigt. Tar mig drygt 35 min att äta frukost och runt en timme att äta middag om jag äter själv och får ta min tid.

47. Jag blir alltid på dåligt humör när jag bowlar. Det är i princip oundvikligt.

48. Jag älskar tofflor och cozy socks

49. Jag använder inte en handväska utan har allt i fickorna. Något som tyvärr inte riktigt funkar längre. #vuxenproblem

50. Jag sov väldigt ofta under lektioner i gymnasiet. Nu pratar vi inte om en 3 minuters powernap här och där utan jag kunde sitta bak i klassrummet och sova genom hela 1,5 h lektioner flera gånger om dagen. Det var lite udda faktiskt nu när jag tänker på det men mina vänner blev vana och brukade få väcka mig när det var slut på lektionerna....mina lärare visste om det också men det finns ju inte så mycket de kan göra haha


Sådär, vissa saker har jag med all säkerhet tagit upp förut men förhoppningsvis fick ni nu veta någonting nytt och intressant om mig! Tror jag har fått lite nya läsare på sistone så nu vet ni lite mer om mig i alla fall. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv