torsdag 20 november 2014

Från väst till öst och tre timmar in i framtiden

Wow, trodde inte så många skulle läsa gårdagens inlägg men istället så blev det fler läsare än vanligt. Var lite halvosäker på om jag skulle skriva det eller inte för jag var lite nervös över responsen om jag ska vara ärlig.

Imorgon bär det i alla fall äntligen iväg! Lämnar huset vid 7 och blir skjutsad till flygplatsen i Sacramento. Kommer vara där typ 4 h för tidigt men så kan det vara, jag är ju glad bara jag får skjuts liksom. Mitt första plan lyfter vid 12.35 och det är först typ 1.5 timmes flyg till Phoenix, Arizona. Har en 1.5 h där vilket känns som en väldigt lagom tid ändå innan jag hoppar på nästa plan och flyger i drygt 4.5 h till New York. Eftersom det även är 3 timmars tidsskillnad mellan öst- och västkusten så kommer jag vara framme där drygt kvart över 11 på kvällen. Sen blir jag förhoppningsvis hämtad av min uncle där vid flygplatsen någonstans. Hoppas bara att jag hittar honom...Sen är det bara typ 20 minuters bilresa hem från flygplatsen! Som ni hör så kommer det bli en lång dag för mig imorgon och jag hoppas att allt går bra. Jag jag flugit inrikes i USA själv en annan gång och även om det inte är det värsta så var det inte precis det bekvämaste eller roligaste jag gjort om jag ska vara ärlig haha.

Jag tror jag kommer ha internet lite här och där under resans gång (står att det ska finnas på planet också men sånt vet man ju aldrig) och jag är ganska säker på att jag kommer slänga upp någon instagram bild (@shinebrightlikeakristel) eller någon uppdatering på Facebook under dagen så folk vet att jag lever. Vet inte riktigt när jag uppdaterar bloggen nästa gång men det blir nog när jag fixat med wifi hemma i New York på fredag eller till helgen. Det kan dock krångla lite där ibland men hur som helst så ska jag försöka uppdatera er så snabbt som möjligt!

Önska mig lycka till på min färd tvärs över detta gigantiska land så hörs vi från "andra sidan"! Åker ju banne mig halvvägs hem till Sverige...typ...;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv