onsdag 26 november 2014

Dag själv på lilla ön Manhattan

Ifall någon är förvirrad över varför jag inte är Au Pair och varför jag inte är i Kalifornien längre så skulle jag tipsa om att läsa mina andra inlägg. Fick nämligen en kommentar av någon som verkade ytterst förvirrad över att jag är i new york. #läsminbloggandyouwouldknow

Hur som helst så är det såklart korrekt, jag är i New York nu och inte Kalifornien (thank god haha). Idag bestämde jag mig för att utnyttja detta och åkte in till Manhattan själv. Ville göra det lite lätt för mig själv så jag tog expressbussen in (istället för vanlig buss och sen tunnelbana). Var ganska lugnt med trafiken även fast det alltid är bilkö här och där såklart, tror det är omöjligt att undvika här. Tog drygt 40 minuter in tror jag. Gick av bussen och gick in till Macy´s först. Sen så gick jag upp Fifth Avenue och gick sen förbi Bryant Park och till Times Square. Shoppade lite i några affärer vid Times Square. Spenderade way för mycket pengar inne på Sephora och köpte en jul- eller nyårsklänning från Aeropostale. Det har verkligen blivit min nya favoritaffär efter att ha bara varit inne i den affären två gånger och nästan allt i affären vid Times Square var 50% rea (who needs black Friday typ...).

Efter några timmar så gick jag sen tillbaka downtown mot Macy´s och gick in på Urban Outfitters ett tag innan jag sen vandrade runt och försökte sätta in mer pengar på mitt Metrocard så jag kunde ta mig hem. Tog en buss hem vid halv fyra eftersom jag ville undvika att vara ute själv när det blev mörkt. Även om jag gjort resan in samt hem från stan flera, flera gånger så kändes det ändå skönt att ha lite dagsljus första gången jag åkte själv så jag kunde se vart jag var. Ville även komma hem i tid för middag såklart! När jag är ute på äventyr själv så brukar jag nästan aldrig äta, känner aldrig att jag har tid eller lust för det haha. Det var även en helt magisk solnedgång på vägen hem och det var så otroligt vackert. Önskar att jag hade varit vid ett bra ställe och fått fina bilder över the skyline med den solnedgången, men istället fick jag uppskatta allt från bussfönstret. Det kommer fler kvällar!

Nu är jag i alla fall hemma igen och har fått lite mat i mig och dagen har varit riktigt lyckad! Jag älskar verkligen Manhattan och för första gången så kände jag mig faktiskt inte riktigt som en turist (även om jag tog bilder as if I was). Jag var där för första gången själv och jag kände mig bekväm med det också, vilket kändes ganska coolt faktiskt! Jag är verkligen en stadsmänniska och även om det är kul med sällskap så älskar jag att bara ha en heldag själv där jag kan göra vad jag själv vill, speciellt i världens bästa stad! Älskar verkligen att resa själv samt upptäcka städer själv, det är så himla roligt och man känner sig så fri och självständig.

Imorgon så ska vi förbereda inför Thanksgiving som är på torsdag. Min moster bad mig baka någon chokladtårta typ (även fast vi redan har två pajer haha) och sen även hjälpa till att dammsuga lite. Annars så har jag inte så mycket planerat, ska skypea lite typ. Valde att åka in till stan idag eftersom det ska vara uselt väder imorgon och regna (kanske tom snöa) hela dagen!





Sorry för halvkass bild men detta är vad jag fick med mig från Sephora i alla fall. Jag tänker nu inte köpa mer smink på väldigt, väldigt länge i alla fall. Klänningen från Aeropostale får ni se när jag har på mig den! :) 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv