söndag 9 november 2014

Lördagsäventyr

Tjenare! Ännu en helg har anlänt och då är ju jag ledig, så vad hittar man på tro?

Jo idag så bestämde jag mig för att ha en heldag i Sacramento. Jag fick skjuts till Folsom som ligger 15 minuter bort och betalade sen 1,25 dollar (typ 9 kr) för att åka tåg i en timme till Sacramento. Jag kommer vara helt 100% ärlig och säga att Sacramento inte var speciellt imponerande. Det var lite slum-aktigt (kände inte alltid att det var jättekul att vara en ensam 18-åring tjej liksom) och det fanns inga affärer öht. Det fanns i alla fall Macy´s och Forever21 och jag köpte lite saker som jag ska visa. Annars så fanns det en massa restauranger i princip och lite fina byggnader här och där (en väldigt fin park också). Som sagt, vissa delar var fina men det var väldigt många hemlösa och udda karaktärer som vandrade på gatorna och i parkerna så det var ganska skumt på många ställen och jag skulle ljuga om jag inte sa att jag var lite obekväm ibland. Dock vill jag inte få det att låta som om det var jätteilla för det var det inte, men sånt är bra att veta om man ska resa själv som jag gjorde till exempel! :)

Sen kan man ju även ta upp faktumet att åka lokaltrafik utanför riktigt stora städer i USA (som NY tex) inte är som i Sverige. Vi snackar inte Värmlandstrafik här liksom. Man får helt enkelt vara inställd på att det kommer vara en själv + en massa halvudda människor på ett halvfräscht tåg. Hade inte jag vetat detta så hade jag nog tyckt att det var obehagligt, jag var dock helt inställd på det så det var inte så illa. Det var billigt och jag kom dit jag skulle + att det gick förbindelser ofta så det funkade för mig! :)

Allt som allt så var det en lyckad dag känner jag, jag traskade runt i drygt 7 h nonstop i hettan. Det var så himla varmt idag, säkert runt 30 grader och jag bara gick och gick och gick. Hade världens sämsta, billiga tygskor från HM på mig också så jag har typ blåsor under fötterna nu. Fick i alla fall se en massa fina saker och det var kul att hitta på någonting själv och känna sig lite självständig.

Imorgon ska jag spendera hela dagen med mina vänner Lärke och Jasmine!

Här får ni lite bilder på vad jag såg och vad jag köpte (mer bilder finns på FB):








 Asså dagens bästa köp. Har velat ha denna ett bra tag nu och kunde inte hålla mig idag. Trodde aldrig att jag skulle spendera så mycket pengar på ögonskuggor men jag ångrar det absolut inte!


Asså jag orkar inte flippa bilden nu, sorry. Köpte iaf detta mörklila nagellack också. Har velat ha exakt den här färgen och eftersom O.P.I kostar typ 70 kr här så blev det denna, den heter "Wonderland" om någon undrar. Har på den på naglarna redan och it´s fab!


Först och främst: Jag blev "attackerad" inne i Macy´s och helt plötsligt så satt jag i en sminkstol och fick en makeover. Jag kände mig så himla översminkad resten av dgen haha. Mina läppar var rosa också men det tog jag bort typ 10 minuter senare. Var verkligen way för varmt för såhär mycket smink enligt mig men jag såg fab ut så det var väl helt okej i slutändan haha.

Sen så köpte jag det här hårbandet i Forever21 också.


Sist men inte minst så köpte jag denna klänningen i Forever21. Har tänkt att ha den för endast jul eller nyår i N.Y! Om ni undrar vad det vita är vid min ena arm så tror jag att det är prislappen som sticker fram.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv